„Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I-III kwartale, wszystkie tytuły na minusie
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Men’s Health”, który zachował pozycję lidera najchętniej kupowanego tytułu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku wyniosła 23 651 egz. Względem roku poprzedniego była niższa o 18,21 proc., czyli najbardziej w zestawieniu wszystkich tytułów - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 12,75 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 20 221 egz.
Oczko niżej uplasowało się „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,95 proc. do 15 893 egz.
Ostatnią lokatę zajęło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 15,07 proc. do 13 532 egz.
Uśredniony wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszych trzech kwartałach br. poszedł w dół o 3,05 proc. do poziomu 19 932 egz.
Marquard Media Polska wycofuje się z segmentu prasowego
W środę, 13 listopada br. wydawnictwo Marquard Media Polska przekazało swoim pracownikom informację o zamiarze zamknięcia wszystkich tytułów prasowych, jakie ukazywały się do tej pory. Chodzi o magazyny „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”.
Taki ruch został uznany za niezbędny, żeby wydawnictwo mogło nadal funkcjonować i generować zysk. - Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie. Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu - komentował tę decyzję Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
We wrześniu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Men’s Health”, wyniosła 24 872 egz., po spadku względem września 2018 roku o 11,43 proc.
Podium uzupełniają: „Playboy” (20 576 egz.; w dół o 11,84 proc.) i „Logo” (18 300 egz.; - 17,41 proc.). Czwarte było „CKM”, które odnotowało największy spadek w zestawieniu - wynoszący 19,11 proc. do 11 999 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I-III kwartale, wszystkie tytuły na minusie