Starcom nadal będzie obsługiwać mediowo Grupę Żywiec
Mimo że Grupa Heineken wybrała do globalnej obsługi mediowej grupę dentsu, w Polsce nie dojdzie do zmian w tym zakresie. Za planowanie i zakup mediów dla należącej do Heinekena Grupy Żywiec będzie nadal odpowiadać dom mediowy Starcom (Publicis Media).
W listopadzie br. Heineken, drugi co do wielkości holenderski producent piwa na świecie, poinformował, że skonsolidował wszystkie swoje usługi dotyczące zakupu i planowania mediów w sieci reklamowej dentsu. Ta zacznie obsługę jego marek od 1 stycznia 2021 roku.
W rezultacie agencja dentsu Red Star, który dotychczas pracowała na większości rynków dla Heinekena stanie się wiodącą agencją mediową koncernu.
Koncern poinformował wówczas, że we Francji obsługa mediowa pozostanie nadal w rękach Publicis Groupe.
Zmian nie będzie także na rynku polskim. Za planowanie i zakup mediów Grupy Żywiec odpowiadać będzie nadal Starcom należący do Publicis Media. Oznacza to kontynuowanie współpracy zapoczątkowanej w 2013 roku. Starcom pracuje dla polskiego browaru od 2017 roku, wcześniej jego obsługą mediową zajmowała się siostrzana agencja Spark Foundry (dawniej MediaVest).
#NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/starcom-wyniki-finansowe-2019-rok-wplywy-zmalaly-o-3-8-proc-zysk-wzrosl-do-24-4-mln-zl-spow ##
Od stycznia do czerwca br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wyniosły 1,845 mld złotych (w I poł. 2019 było to 1,729 mld zł). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 100 mln złotych wobec 127 mln złotych rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 59,83 mln zł (w 2019r. było to 97,1 mln zł). Zysk przypadający na jedną akcję zwykłą wyniósł 5,83 zł wobec 9,35 zł rok wcześniej.
Koszty usług sprzedaży i marketingu w Grupie Żywiec w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 245,48 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Starcom nadal będzie obsługiwać mediowo Grupę Żywiec