Stopniał rynek dwutygodników telewizyjnych. „Ekran TV” najbardziej w dół
W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 330 368 egz. Była ona o 5,17 proc. mniejsza, niż w analogicznym miesiącu 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 196 489 egz., po spadku o 1,21 proc.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 147 203 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 7,36 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 125 027 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,26 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w lutym 2016 roku na poziomie 45 047 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 15,91 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w lutym 2016 roku sprzedały się w liczbie 844 134 egz., o 6,11 proc. mniej, niż w lutym 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 899 061 egz.).
luty | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 484 906 | 330 368 | 330 368 | 519 952 | 348 386 | 348 386 | -5,17% |
TV14 | 294 970 | 196 489 | 196 489 | 299 964 | 198 890 | 198 890 | -1,21% |
Tele Max | 233 607 | 147 203 | 147 203 | 257 417 | 158 897 | 158 897 | -7,36% |
Super TV | 225 446 | 125 027 | 125 027 | 237 431 | 139 316 | 139 316 | -10,26% |
Ekran TV | 78 540 | 45 047 | 45 047 | 95 360 | 53 572 | 53 572 | -15,91% |
W lutym 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 roku również wszystkie tygodniki telewizyjne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, najwięcej stracił „Tele Max” - było to 3,53 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | luty | styczeń | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 484 906 | 330 368 | 330 368 | 495 936 | 335 020 | 335 020 | -1,39% |
TV14 | 294 970 | 196 489 | 196 489 | 297 477 | 198 569 | 198 569 | -1,05% |
Tele Max | 233 607 | 147 203 | 147 203 | 242 451 | 152 583 | 152 583 | -3,53% |
Super TV | 225 446 | 125 027 | 125 027 | 234 921 | 126 589 | 126 589 | -1,23% |
Ekran TV | 78 540 | 45 047 | 45 047 | 79 690 | 45 728 | 45 728 | -1,49% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Stopniał rynek dwutygodników telewizyjnych. „Ekran TV” najbardziej w dół