„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele w I-III kwartale, tylko „TV 14” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w pierwszych trzech kwartałach br. był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wiertualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku uplasowała się na poziomie 718 638 egz., co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,29 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,01 proc. i ustabilizowała się na poziomie 290 357 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 139 061 egz., po spadku o 13,80 proc. - największym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 6,95 proc. i wyniosła 74 615 egz.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 313 736 egz. Była ona o 2,33 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2016 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 190 428 egz., po wzroście o 1,20 proc. - jedynym wśród wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 139 065 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 2,32 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w pierwszych trzech kwartałach br. wynoszącym 100 933 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się o 12,55 proc.
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem września ub.r. zmniejszył się o 0,94 proc. do poziomu 727 061 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (284 976 egz.; w dół o 4,90 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (133 552 egz., spadek o 14,83 proc. - największy wśród wszystkich pism).
Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2016 roku zmniejszył się o 0,93 proc. do poziomu 305 789 egz.
Drugi był magazyn „TV14” (190 168 egz.; wzrost o 3,35 proc. - jedyny wśród wszystkich pism), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (139 714 egz., - 0,33 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele w I-III kwartale, tylko „TV 14” na plusie