Treści wideo zdobywają Facebooka, 3,5 razy więcej w ciągu roku
W ciągu roku liczba klipów wideo na Facebooku przypadająca na jedną osobę wzrosła o 75 proc., wideo to dla marek skuteczny sposób dotarcia do odbiorców.
Dane dotyczące popularności treści wideo na Facebooku pojawiły się na oficjalnym blogu serwisu. Wskazują one jednoznacznie na rosnącą popularność filmowego przekazu wśród użytkowników.
Według obliczeń w 2014 r. liczba filmów wideo publikowanych na Facebooku wzrosła o 75 proc. w przeliczeniu na jednego użytkownika w porównaniu z rokiem 2013. Jednocześnie ponad 3,5-krotnie zwiększyła się liczba postów wideo pojawiających się na tablicy każdego z użytkowników serwisu. Facebook podkreśla, że obecnie połowa osób korzystających z serwisu codziennie ogląda przynajmniej jeden film wideo zamieszczony na ich tablicy. Z kolei 76 proc. Amerykanów zwraca uwagę na filmy pojawiające się w serwisie.
Wraz z popularnością treści wideo na Facebooku rośnie liczba użytkowników, którzy przeglądają je mobilnie - obecnie ten odsetek wynosi 65 proc. Facebook cytuje też prognozy firmy Cisco Systems, według których pomiędzy 2013 a 2018 r. liczba przekazów wideo w segmencie mobile zwiększy się 14-krotnie, i będzie stanowiła 69 proc. światowego ruchu w internecie.
Podając dane dotyczące rosnącej popularności wideo Facebook podkreśla jej znaczenie dla marek wykorzystujących serwis jako kanał komunikacji z odbiorcami. Zaleca między innymi, by tworząc filmy, które mają przyciągnąć uwagę widzów ich twórcy starali się zainteresować odbiorcę w ciągu kilku pierwszych sekund klipu, tworzyli wideo wciągające swoim przekazem niezależnie od tego, czy dźwięk jest w nim włączony, czy nie, oraz nie obawiali się budowania dłuższych klipów pod warunkiem, że opowiadane przez nie historie będą odpowiednio interesujące.
Dołącz do dyskusji: Treści wideo zdobywają Facebooka, 3,5 razy więcej w ciągu roku
Da się wyłączyć to autoodtwarzanie?