Unilever, Coca-Cola, WPP, McCann, Sancho BBDO i Jung v Matt wśród liderów efektywności reklamowej (Top 10)
Unilever jako marketer, Coca-Cola - jako marka, holding reklamowy WPP , sieć reklamowa McCann Worldgroup oraz agencje Sancho BBDO i Jung v Matt z Hamburga zostały uznane za najefektywniejsze w swoich kategoriach - wynika z najnowszego raportu Effie Index.
Ranking Effie Index (w tym roku przygotowano jego 9. edycję) pokazuje efektywność pracy m.in. sieci i holdingów reklamowych w kontekście globalnym. Uczestniczy w nim ponad 3 tys. finalistów i zwycięzców z 45 konkursów efektywności Effie z całego świata. W poniższym zestawieniu uwzględniono wyniki konkursów Effie z ub.r.
Unilever zachował tytuł najskuteczniejszego marketera, uzyskał to miano po raz szósty od 2011 roku. Drugi w rankingu koncern Nestlé awansował z trzeciego miejsca detronizując PepsiCo. Z kolei trzecie miejsce na podium należy teraz do koncernu Coca-Cola, który awansował z miejsca 4.
Najefektywniejszą marką została Coca-Cola, która awansowała o dwa miejsca, wyprzedzając m.in. ubiegłorocznego lidera Pepsi. Drugie miejsce w tym rankingu, tak jak rok temu, zajmuje McDonald's, a trzecie - marka Vodafone, która awansowała z zajmowanego przed rokiem miejsca czwartego.
Czołówka najefektywniejszych holdingów reklamowych nie zmieniła się wobec ub.r. WPP Group utrzymuje w tym rankingu pozycję lidera już ósmy rok z rzędu. Kolejne miejsca na podium zajmują Omnicom i Interpublics (IPG).
Wśród najskuteczniejszych sieci reklamowych w tegorocznym rankingu prym wiedzie McCann Worldgroup, która utrzymała ubiegłoroczną pozycję lidera. Swoje ubiegłoroczne pozycje zachowały też: wicelider rankingu czyli BBDO Worldwide i trzecia na podium sieć Ogilvy.
Agencja Sancho BBDO kolejny już rok zachowała tytuł najbardziej efektywnej agencji. Drugie miejsce utrzymała FP7 / DXB z Dubaju, a tuż za nią uplasowała się McCann Worldwide z Indii.
Całkowicie zmieniła się czołówka najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych. Liderem tego zestawienia w tym roku jest agencja Jung v Matt z Hamburga, tuż za nią uplasowała się agencja Interaction z San Jose. Trzecie miejsce na podium należy do agencji Special Group z Auckland.
Jeśli chodzi o samą Europę, to liderem wśród marketerów jest L'Oreal, a najbardziej efektywną marką IKEA. Holdingiem numer jeden została WPP Group, a najbardziej efektywną siecią reklamową – McCann Worldgroup.
Na czele najbardziej efektywnych agencji znalazł się moskiewski oddział BBDO, zaś za najbardziej efektywną niezależną agencję uznano niemiecką agencję Jung v Matt z Hamburga.
W Effie Index 2018 znalazło się kilkanaście polskich firm i marek, jednak poza ścisłymi czołówkami.
Do zestawienia najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych trafiły agencje: Loyalty Point (miejsce 32), 2012, Brainbox, Grupa Me&My Friends, Labcon, Value Media (43), Opus B (59), Just (78), Performance Media (78), Agencja Warszawa, Brain, Gong i Heads Advertising (87).
W rankingu najskuteczniejszych agencji w Europie znalazły się polskie oddziały: Wavemaker Polska (7), Ogilvy Warszawa (41), Saatchi&Saatchi IS (41), McCann Worldgroup (51), Starcom (58), Grey (83), Publicis (83) i DDB (97).
Do najefektywniejszych polskich marek należą: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (27) i Winiary (64). Wśród marketerów znalazły się takie firmy, jak Maspex (36), Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (45) i Grupa Żywiec (83).
Dołącz do dyskusji: Unilever, Coca-Cola, WPP, McCann, Sancho BBDO i Jung v Matt wśród liderów efektywności reklamowej (Top 10)