Vizio chce sprzedać 8 mln telewizorów LCD w 2010 r.
Firma Vizio chce w przyszłym roku sprzedać na całym świecie 8 milionów telewizorów LCD - o 1/3 więcej niż w roku 2009.
William Wang, założyciel i dyrektor wykonawczy Vizio, które przebojem wdarło się do czołówki największych producentów telewizorów LCD za oceanem, zapowiedział, że dwie najważniejsze funkcje w odbiornikach firmy jakie będą promowane w jej przyszłorocznej kampanii marketingowej, to podświetlenie LED i łączność z internetem.
Przychód producenta w 2008 roku przekroczył poziom 2 miliardów dolarów, a w roku bieżącym ma wynieść 2,6-2,7 miliarda dolarów. W tym samym czasie liczba telewizorów sprzedanych przez Vizio zwiększyła się z 3,5 do około 6 milionów.
Wang przypisuje sukces swojej firmy na amerykańskim rynku niskim cenom jej odbiorników. Jednocześnie zaznacza, że cenowe różnice w porównaniu z produktami konkurencji zaczynają maleć. Przykładowo jeszcze w 2007 roku telewizory Vizio były aż o 130 proc. tańsze od analogicznych modeli Sony i innych dużych producentów, ale w roku obecnym różnica ta zmalała już tylko do około 20 proc.
Dołącz do dyskusji: Vizio chce sprzedać 8 mln telewizorów LCD w 2010 r.