Volvo stawia na samochody elektryczne. 50 proc. sprzedaży do 2025 r.
Firma Volvo Cars chce, by do 2025 r. za 50 proc. jej sprzedaży odpowiadały samochody elektryczne.
Plan Volvo Cars odnosi się do oświadczenia z 2017 r., zgodnie z którym wszystkie produkowane przez markę modele mają być od 2019 r. dostępne w wersjach zelektryfikowanych – jako mild hybrid, plug-in hybrid lub w pełni elektryczne pojazdy akumulatorowe.
"W zeszłym roku zadeklarowaliśmy elektryfikację, co ma przygotować nas do ery postspalinowej. Dziś jeszcze bardziej wzmacniamy tę deklarację na wiodącym globalnie rynku aut elektrycznych. Elektryczna przyszłość Chin to elektryczna przyszłość Volvo." - powiedział Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars.
Volvo Cars produkuje obecnie w Chinach modele S90 oraz S90L T8 Twin Engine. W tym tygodniu rozpoczyna się w Chinach produkcja modelu XC60 T8 Twin Engine. To oznacza, że wkrótce wszystkie trzy fabryki Volvo Cars China – Luqiao, Chengdu oraz Daqing – będą wytwarzać albo hybrydy plug-in albo akumulatorowe samochody elektryczne.
Chiny to największy pojedynczy rynek dla Volvo Cars, który w tym roku odpowiada za 23,3 proc. wzrostu sprzedaży w I kwartale, przyczyniając się do globalnego wzrostu sprzedaży marki o 14 proc.. W zeszłym roku po raz pierwszy sprzedaż samochodów Volvo w Chinach przekroczyła 100 tys. sztuk.
Dołącz do dyskusji: Volvo stawia na samochody elektryczne. 50 proc. sprzedaży do 2025 r.