Więcej reklam środków na potencję w magazynach, liderem Braveran przed Permenem i Stymenem
Producenci środków wspomagających potencję u mężczyzn przenoszą budżety reklamowe z radia i gazet głównie do magazynów. Najsilniej reklamowaną marką w pierwszych pięciu miesiącach br. był Braveran (produkowany przez Aflofarm Farmacja Polska).
Tradycyjne media w okresie od stycznia do maja br. zarobiły na reklamach preparatów wspomagających potencję u mężczyzn 21,2 mln zł. Było to 1,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Zdecydowana większość budżetów, bo ponad 70 proc. ulokowana została w telewizjach. Na reklamy w stacjach tv wydano 15,2 mln zł, czyli 1,2 proc. więcej niż rok temu.
Producenci preparatów na potencję zdecydowanie w tym roku postawili na reklamę w magazynach. Zostawili w nich ponad 1,1 mln zł wobec zaledwie 68 tys. zł zainwestowanych w 2014 roku.
Magazyny zarobiły więcej głównie kosztem mniejszej liczby reklam środków na potencję w radiu i w gazetach. Ich producenci bowiem zmniejszyli nakłady na reklamę radiową o 22,4 proc. (do 4,6 mln zł), a w gazetach - o 45,6 proc. (do 241 tys. zł).
Wydatki producentów środków na potencję na media (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 15 051 397 zł | 15 228 570 zł | 1,2 |
Radio | 5 986 123 zł | 4 645 124 zł | -22,4 |
Gazety | 443 040 zł | 241 200 zł | -45,6 |
Magazyny | 68 246 zł | 1 114 200 zł | 1532,6 |
Razem | 21 548 806 zł | 21 229 094 zł | -1,5 |
Najsilniej reklamowanym produktem na potencję był w tym roku, podobnie jak rok temu, produkowany przez Aflofarm preparat Braveran. Pabianicka firma wydała na jej wsparcie 9,2 mln zł.
Reklamy marki Permen produkowanej przez Walmark warte były w tym roku 5,8 mln zł, zaś Stymenu (należy do Aflofarmu) - 3,7 mln zł. Z grona najsilniej reklamowanych preparatów na potencję wypadła w tym roku należąca do Walmarku marka Liderin.
Marki środków na potencję z największymi wydatkami reklamowymi | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Braveran | 8 579 905 zł | 9 229 363 zł | 7,6 |
Permen | 8 190 815 zł | 5 800 629 zł | -29,2 |
Stymen | b.d. | 3 677 328 zł | b.d. |
Liderin | 3 158 912 zł | b.d. | b.d. |
razem | 21 548 806 zł | 21 229 094 zł | -1,5 |
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam środków na potencję w magazynach, liderem Braveran przed Permenem i Stymenem