SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost” liderem wśród e-wydań, „Polityka” wśród mutacji cyfrowych

„Wprost” w sierpniu br. miał największą sprzedaż elektronicznych wydań wśród tygodników opinii, zaś „Polityka” wiodła prym wśród tzw. mutacji cyfrowych. Cały czas jednak internetowe wersje tygodników stanowią znikomą część ogólnej sprzedaży tych tytułów.

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w sierpniu br. największą sprzedaż miał tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) - wyniosła ona 2030 egz., czyli aż o 53 proc. więcej niż rok wcześniej, co był największym wzrostem w zestawieniu. Magazyn ten miał jednocześnie największy udział sprzedaży e-wydań wśród sprzedaży ogółem - wyniósł on 2,8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Polityka” („Polityka Spółdzielnia Pracy”) z wynikiem na poziomie 1284 egz., czyli o 5,03 proc. niższym niż rok wcześniej. Trzecia pozycję zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż e-wydań spadła o 1,9 proc. do 1081 egz.

Pozostałe tytuły miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań. Na wysokiej czwartej lokacie znalazł się „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny, 333 egz.), a dopiero na piątym miejscu było - będące w  ścisłej czołówce sprzedaży wydania drukowanego - pismo „Uważam Rze” (Presspublica). Sprzedaż jego e-wydań wyniosła tylko 184, co stanowiło zaledwie 0,001 proc. sprzedaży ogółem.

Żadnej sprzedaży e-wydań nie wykazały w sierpniu br.  „Gazeta Polska”, „Przegląd” oraz „Tygodnik Angora”.

W ZKDP od stycznia br. istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj wydania magazynów na tablety. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

W tej kategorii liderem jest „Polityka” z 6046 egz. sprzedaży mutacji cyfrowych. Jej wydawca oferuje wydania na iPada oraz Kindle. W kwietniu br. uruchomił też usługę „Polityka Cyfrowa”, która pozwala na dostęp do treści z tygodnika w różnych formatach plików oraz w specjalnej aplikacji na www, jednak korzystanie z tej oferty nie jest uwzględniane przez ZKDP.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Polska”, którego wersja na iPada istnieje od 2010 roku. Sprzedaż mutacji cyfrowych tego tygodnika w sierpniu br. wyniosła 3008 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Uważam Rze” z 1130 egz.

Żadnej sprzedaży mutacji cyfrowych poza tygodnikami bez e-wydań w sierpniu br. nie wykazały też „Wprost”, „Gość Niedzielny”, „Przewodnik Katolicki” i „Forum”.

>>> „Polityka” lepsza od „Newsweeka” i „Uważam Rze”. Ostro w dół "Przekrój" i „Wprost”

WIRTUALNEMEDIA.PL sierpień
2012 2011
Tytuł Sprzedaż e-wydań Sprzedaż mutacji cyfrowych Sprzedaż ogółem Sprzedaż e-wydań Sprzedaż ogółem
Wprost 2030 0 73372 1327 106184
Polityka 1284 6046 138058 1352 135892
Newsweek Polska 1081 3008 135134 1102 111191
Tygodnik Powszechny 333 703 16019 220 16257
Uważam Rze inaczej pisane 184 1130 132489 168 141374
Gość Niedzielny 167 0 139523 89 137960
Przekrój 93 186 20063 134 34700
Przewodnik Katolicki 11 0 2946 13 3149
Przegląd 0 0 20070 0 23672
Gazeta Polska 0 0 62912 0 73278
 
Forum 378 0 16846 321 18076
Tygodnik Angora 0 0 372873 0 399667

Dołącz do dyskusji: „Wprost” liderem wśród e-wydań, „Polityka” wśród mutacji cyfrowych

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
terefer
Wprost liderem - już 70 tysięcy egzemplarzy rozdawanych za darmo, tyle co cała sprzedaż, Wprost liderem, takich jaj żeby połowę rozdawać nie robił jeszcze nikt.
0 0
odpowiedź
User
Lisiecki
Biedny bankrut Lisiecki jeszcze udaje że nie zbankrutował.
0 0
odpowiedź
User
zac
Jak myślicie, gdy wprost zbankrutuje, kto przejmie czytelników ? Newsweek czy NIE?
0 0
odpowiedź