YouTube Premium zdrożeje w ośmiu krajach. W USA cena 28 proc. w górę
Google zapowiedziało użytkownikom, że za miesiąc podwyższy ceny pakiety rodzinnego YouTube Premium w ośmiu państwach, a w Turcji i Argentynie podrożeją też inne pakiety YouTube Premium i YouTube Music.
Plan rodzinny usługi subskrypcyjnej YouTube Premium od 21 listopada będzie droższy niż obecnie w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Japonii, Indonezji, Brazylii Turcji i Argentynie.
W USA miesięczna cena wzrośnie z 17,99 do 22,99 dolarów. W innych krajach podwyżki będą jeszcze wyższe z uwagi na osłabienie większości lokalnych walut wobec dolara. Przykładowo w Argentynie opłata pójdzie w górę ze 179 do 699 peso (licząc w dolarach to wzrost o 3,99).
What I get for defending 4K premium 😂 pic.twitter.com/cJZ7h5UJWJ
— Linus LinusMediaGroup (@linusgsebastian) October 20, 2022
Biuro prasowe YouTube’a przekazało serwisowi Gizmodo, że podwyżka jest skutkiem „obecnej inflacji”. - Nie podejmujemy takich decyzji lekko, zdajemy sobie sprawę, jak trudne może to być dla naszych klientów. Nowa cena odzwierciedla całkowitą wartość YouTube Premium i pozwoli nam rozwijać jeszcze więcej funkcjonalności i dalej wspierać twórców i artystów, których oglądacie i słuchacie na YouTubie - wyliczono.
Jesienią ub.r. Google ogłosił, że liczba użytkowników płacących za YouTube Premium przekroczyła poziom 50 mln, a przez rok wzrosła o 15 mln.
W Polsce YouTube Premium i YouTube Music zostały uruchomione w 2019 roku. Abonament YouTube Premium (obejmujący też YouTube Music) kosztuje 23,99 zł miesięcznie, a za 19,99 zł miesięcznie można korzystać tylko z YouTube Music.
W drugim kwartale br. przychody koncernu Alphabet z pozostałych usług Google’a (m.in. subskrypcji do YouTube Premium i YouTube Music) zmalały rok do roku z 6,62 do 6,55 mld dolarów, a wpływy reklamowe YouTube’a zwiększyły się z 7 do 7,34 mld dolarów.
Cały koncern przy wzroście przychodów o 13 proc. do 69,68 mld dolarów zanotował spadek zysku netto z 18,52 do 16 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: YouTube Premium zdrożeje w ośmiu krajach. W USA cena 28 proc. w górę
Moim zdaniem powinien powstać bardziej przystępny plan (bez YouTube Music i innych "dodatków", których nie potrzebuję).