SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka i Maciej Tomczyk w zespole zarządzającym Abstra

Firma Abstra, produkująca treści na YouTube, powiększa się zespół zarządzający. Do prezesa Olka Wandzla dołączają Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka jako wiceprezes odpowiedzialna za sprzedaż i produkcję oraz Maciej Tomczyk, wiceprezes ds. operacyjnych.

Od lewej: Maciej Tomczyk, Olek Wandzel, Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka Od lewej: Maciej Tomczyk, Olek Wandzel, Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka

Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka w nowej strukturze zarządzającej będzie odpowiadała za sprzedaż i produkcję. Z firmą związana od kwietnia 2020 r. na stanowisku dyrektorki  sprzedaży i realizacji komercyjnej.

Poprzednio Pietrzyk-Zawadzka pracowała w Grupie Wirtualna Polska, pełniąc m.in. funkcję dyrektora ds. branded content video. Przedtem przez ponad rok pracowała jako director of commercial & digital w firmie producenckiej Endemol Shine Polska. Odpowiadała tam m.in. za tworzenie strategii komercjalizacji formatów telewizyjnych na różnych polach eksploatacji oraz za rozwój obszaru cyfrowego. W poprzednich latach związana była z Polsat Media, gdzie pełniła m.in. funkcję kierownika ds. projektów specjalnych oraz z Agencją TVN.

Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka jest absolwentką Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z Zarządzania w Mediach na Akademii Leona Koźmińskiego.

Maciej Tomczyk w roli VP operations jest odpowiedzialny za finanse, administrację oraz procesy operacyjne w Abstra. Do zespołu dołączył w 2018 r., obejmując stanowisko kierownika działu finansowego. Przed Abstra przez 4 lata pracował w strukturach Legii Warszawa, jako kontroler finansowy. W latach 2011 – 2013 pracował w firmie konsultingowej PwC w dziale audytu.

Maciej Tomczyk jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Rachunkowość.

Abstra ma nową strategię

Jak wyjaśnia w komunikacie Abstra, "nowe role są naturalną konsekwencją rozwoju Spółki i uwarunkowane szerszym spojrzeniem na biznes z poziomu zarządzającego i operacyjnego".

Trzyosobowy skład zespołu to wynik wprowadzonej na początku 2020 r. strategii firmy, opartej na sprzedaży produktów Abstra w ramach tzw. „krótkiej karty”, która obejmuje produkcje kanałów dedykowanych markom, produkcje komercyjne oraz działania branded content w oparciu o kanały własne Abstra (między innymi Abstrachuje.TV; Beksy, Do Roboty; Dla Pieniędzy).

- Kanały Dla Marek oraz STORIA zgodnie z oczekiwaniami stały się napędem biznesu Abstra. Jednocześnie jest to jasny sygnał z naszej strony, że odchodzimy od influencer marketingu, na którym opieraliśmy nasz biznes w latach 2017-2019 - komentuje Olek Wandzel, CEO Abstra.

Zmiany w strukturze Abstra

W marcu br. 30,9 proc. nowych udziałów firmy Abstra objęła spółka Aulos 1 Macieja i Małgorzaty Wandzlów, równocześnie odwołano wszystkich członków rady nadzorczej Abstra.

W 2020 roku spółka zanotowała 8,73 mln zł przychodów, co wobec 9,36 mln zł w 2019 roku oznacza spadek o 6,8 proc. - wynika ze wstępnego raportu firmy. Wpływy z własnych kanałów youtube’owych (m.in. Abstrachuje, Beksy, Dla Pieniędzy, FootTruck) zmalały rok do roku z 7,23 do 3,2 mln zł, a liczba odtworzeń opublikowanych tam treści -  o 33 proc. do 363,7 mln. Za to przychody z kanałów tworzonych dla reklamodawców poszły w górę o ponad 100 proc. do 3,5 mln zł. Firma zrealizowała osiem takich projektów, dwukrotnie więcej niż w 2019 roku.

Uruchomiona jesienią 2019 roku platforma podcastowa Storia wygenerowała 780 tys. zł przychodów.

W ub.r. Abstra po raz pierwszy osiągnęła zysk EBITDA w wysokości 0,43 mln zł, podczas gdy w 2019 roku miała 3,24 mln zł straty sprzedażowej i 3,39 mln zł straty netto.

W sprawozdaniu złożonym w KRS za 2019 roku Abstra podała, że jej przychody z własnych kanałów youtube’owych wzrosły z 6,46 do 7,23 mln zł, z produkcji zewnętrznych zmalały z 1,36 mld zł do 69 tys. zł, z kanałów dla marek zwiększyły się z 20 tys. zł do 1,72 mln zł, a pozostałe przychody ze sprzedaży produktów poszły w górę z 54 do 288,8 tys. zł.

Od jesieni 2017 roku udziałowcem Abstra jest Padrone Capital, obecnie ma 35,1 proc. kapitału. Wspólnikami Padrone Capital są natomiast Aulos 1, Maciej Wandzel, Aleksander Wandzel i Bogusław Leśnodorski. Natomiast po 11,33 proc. udziałów Abstra mają Rafał Masny, Robert Passut i Cezary Jóźwik, twórcy kanału youtube’owego Abstrachuje, z którego narodziła się spółka.

Dołącz do dyskusji: Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka i Maciej Tomczyk w zespole zarządzającym Abstra

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
!
Dobrze!
0 0
odpowiedź
User
Mors. P
Brawo Ola! Gratulacje
0 0
odpowiedź
User
Prawdziwi koledzy
Powodzenia dziewczyno! Go girl!
0 0
odpowiedź