SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IPG Mediabrands zwolni ponad 100 osób

Grupa reklamowa IPG Mediabrands, do której należą m.in. takie agencje, jak McCann, UM czy Initiative planuje zwolnić z początkiem stycznia 2025 roku 103 osoby. 

Obowiązująca w USA ustawa Worker Adjustment and Retraining Notification Act wymaga, aby firmy zatrudniające 100 lub więcej pracowników powiadamiały o zamknięciu firmy lub masowych zwolnieniach z 60-dniowym wyprzedzeniem. IPG Mediabrands złożyło zawiadomienie WARN 30 października, informując, że 103 pracowników zostanie “trwale zwolnionych z jednostki zajmującej się zakupem mediów 2 stycznia 2025 roku”. 

Zwolnienia w IPG następują tuż po ogłoszeniu kilka dni temu wielkiej fuzji z Omnicom Group. Jednak rzecznik IPG powiedział serwisowi Adweek, że zwolnienia są wynikiem utraty klienta, a nie skutkiem fuzji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

„Niestety, poinformowaliśmy część naszego zespołu o konieczności redukcji zatrudnienia w związku z niedawną utratą klienta. Jesteśmy zobowiązani do wspierania przejścia osób dotkniętych tym problemem poprzez zapewnienie zasobów, odpraw i kontynuacji świadczeń. Te decyzje są najtrudniejsze do podjęcia w naszej firmie i jesteśmy wdzięczni za wiele wkładów, jakie ten zespół wniósł podczas pracy w IPG Mediabrands” — poinformowała firma w wydanym oświadczeniu.

“Szukajcie zatrudnienia gdzie indziej”

Arielle Garcia, dyrektor ds. wywiadu w Check My Ads, organizacji nadzorującej reklamę cyfrową i była dyrektor ds. prywatności w agencji mediowej UM należącej do IPG, podzieliła się dokumentem WARN w poście na LinkedIn. Wezwała w nim pracowników obu firm — szczególnie IPG, która została przejęta — do poszukiwania możliwości zatrudnienia gdzie indziej.

Transakcję z Omnicom Group ogłoszono 9 grudnia, a dyrektor generalny IPG, Philippe Krakowsky, w notatce do pracowników stwierdził, że najprawdopodobniej transakcja nie zostanie sfinalizowana przed drugą połową przyszłego roku. „Mając to na uwadze, nie będzie żadnych natychmiastowych zmian w naszym codziennym życiu, wszyscy musimy pozostać skupieni na ciągłym dostarczaniu świetnych wyników dla naszych klientów i wspieraniu siebie nawzajem” – napisał. „Wiem, że każdy z was będzie miał pytania dotyczące swojej roli, gdy staniemy się częścią organizacji Omnicom w przyszłym roku. Wiedzcie, że naszym celem będzie troska o naszych ludzi i będziemy w ciągłym kontakcie na tym froncie w miarę postępu naszych planów” - zapewnił szef IPG.

Dyrektor generalny Omnicom John Wren przekazał podczas rozmowy z inwestorami, że pracownicy związani z działalnością generującą przychody będą bezpieczni, dodając: „Jesteście złotem. Nie martwcie się o to”. Wren powtórzył ten argument podczas wywiadu dla Adweek tego samego dnia, podkreślając: „Mówiłem to wielokrotnie i mówię poważnie: każdy, kto obsługuje przychody poprzez IPG lub Omnicom, ma dziś rano bezpieczniejsze posady niż wczoraj wieczorem”.

Jednakże firmy planują zaoszczędzić 750 milionów dolarów w ciągu pierwszych 24 miesięcy od sfinalizowania fuzji, a osoby z branży spekulują, że nastąpi konsolidacja należących do nich agencji, co może skutkować redukcją zatrudnienia.

Dołącz do dyskusji: IPG Mediabrands zwolni ponad 100 osób

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl