Hearables stanowią prawie połowę rynku wearables. Liderem Apple
W II kwartale 2019 roku globalna sprzedaż urządzeń wearables wzrosła rok do roku o 85,2 proc., do 67,7 miliona sztuk. Jedną z najszybciej rozwijających się kategorii tego rynku są hearables, czyli urządzenia noszone w uszach i na uszach. Ich udział w całości zwiększył się na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy z 24,8 proc. do 46,9 proc. - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W II kwartale 2019 roku na świecie sprzedano 31,8 miliona hearables - o 250 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2018 (9,1 mln).
Za szybki rozwój tego segmentu odpowiadają liczne nowości produktowe pojawiające się na rynku oraz konsumenci, którzy kupują je jako drugie urządzenie wearable, aby korzystać z niego równolegle z posiadanymi już smartwatchami czy opaskami.
W II kwartale zdecydowanym liderem segmentu hearables było Apple, mające w ofercie słuchawki AirPods i Beats. Sprzedaż urządzeń koncernu z Cupertino sięgnęła 15,9 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 218,2 proc. w ujęciu rocznym. Przełożyło się to na 50,2 proc. udziału w rynku.
Na drugim miejscu znalazł się Samsung, oferujący urządzenia zarówno pod własną marką (m.in. Galaxy Buds), jak i pod marką JBL (m.in. JBL Tune 500BT). Koreańska firma odnotowała wzrost o 252,1 proc. rok do roku, do 3,3 miliona sprzedanych hearables, co dało 10,2 proc. rynkowego udziału.
Głównie dzięki modelowi AirDots, ostatnie miejsce na podium przypadło Xiaomi. Chiński producent sprzedał w sumie 2,1 miliona urządzeń (+714,8 proc. r/r) i zdobył 6,5 proc. udziału w rynku.
Pierwszą piątkę zestawienia zamykają firmy Bose (najpopularniejsze produkty: QC35ii i SoundSport Free) i ReSound (Jabra Elite Active 65t), które sprzedały odpowiednio 1,8 miliona i 1,6 miliona hearables, podobnie jak czołowa trójka notując trzycyfrowe wzrosty.
Dołącz do dyskusji: Hearables stanowią prawie połowę rynku wearables. Liderem Apple