Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem
W IV kwartale 2018 roku na świecie sprzedanych zostało 59,3 miliona, a w całym ubiegłym roku 172,2 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2018 roku zwiększyła się o 31,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (45,1 mln), do poziomu 59,3 miliona sztuk.
Za ponad 1/3 sprzedaży (34,3 proc.) odpowiadały smartwatche, których sprzedaż rok do roku wzrosła o 55,2 proc. Opaski miały 30 proc. udziału w rynku, a urządzenia przeznaczone dla uszu - 21,9 proc.
Pozycję lidera utrzymało Apple, które sprzedało 16,2 miliona wearables (w tym 10,4 mln zegarków Apple Watch) - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej (13,3 mln). Pomimo tego firma z Cupertino zanotowała spadek udziału w rynku z 29,6 proc. do 27,4 proc.
Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 43,3 proc., do 7,5 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 12,6 proc. rynkowego udziału (+1 pkt. proc.).
Trzecia pozycja i zdecydowanie najszybsze tempo wzrostu w czołówce - o 248,5 proc. (z 1,6 mln do 5,7 mln sprzedanych urządzeń) - należy do firmy Huawei. TOP 5 uzupełniły firmy Fitbit i Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W IV KW. 2018 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
IV KW. 2018 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2018 UDZIAŁ W RYNKU |
IV KW. 2017 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
16.2 |
27.4% |
13.3 |
29.6% |
21.5% |
2. Xiaomi |
7.5 |
12.6% |
5.2 |
11.6% |
43.3% |
3. Huawei |
5.7 |
9.6% |
1.6 |
3.6% |
248.5% |
4. Fitbit |
5.5 |
9.4% |
5.4 |
11.9% |
3.0% |
5. Samsung |
4.0 |
6.8% |
2.0 |
4.3% |
105.6% |
Pozostałe |
20.3 |
34.3% |
17.6 |
38.9% |
15.6% |
SUMA |
59.3 |
100.0% |
45.1 |
100.0% |
31.4% |
W całym 2018 roku globalna sprzedaż wearables sięgnęła 172,2 miliona sztuk i była większa o 27,5 proc. w porównaniu z rokiem 2017 (135 mln). W przypadku smartwatchów, które odpowiadały za 29,8 proc. rynku, sprzedaż wzrosła o 54,3 proc.
Wśród producentów, liderem także było Apple, przed Xiaomi, Fitbit, Huawei i Samsungiem.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W 2018 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
2018 SPRZEDAŻ |
2018 UDZIAŁ W RYNKU |
2017 SPRZEDAŻ |
2017 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
46.2 |
26.8% |
33.1 |
24.5% |
39.5% |
2. Xiaomi |
23.3 |
13.5% |
16.1 |
11.9% |
44.6% |
3. Fitbit |
13.8 |
8.0% |
15.4 |
11.4% |
-10.0% |
4. Huawei |
11.3 |
6.6% |
4.6 |
3.4% |
147.3% |
5. Samsung |
10.7 |
6.2% |
5.8 |
4.3% |
85.1% |
Pozostałe |
66.8 |
38.8% |
60.0 |
44.4% |
11.2% |
SUMA |
172.2 |
100.0% |
135.0 |
100.0% |
27.5% |
Dołącz do dyskusji: Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem