Globalny rynek wearables w górę. Na czele Xiaomi i Fitbit, rosną Apple i Huawei
W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedanych zostało 26,3 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w III kwartale 2017 roku zwiększyła się o 7,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (24,5 mln), do poziomu 26,3 miliona sztuk.
Na pierwszym miejscu największych dostawców wearables znalazły się ex aequo dwie firmy - Xiaomi i Fitbit. Sprzedały one po 3,6 miliona swoich urządzeń, co dało im po 13,7 proc. udziału w rynku. Jednocześnie obie odnotowały spadek sprzedaży rok do roku - odpowiednio o 3,3 proc. i 33 proc.
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęło Apple, które sprzedało 2,7 miliona zegarków Apple Watch - o 52,4 proc. więcej niż rok wcześniej (1,8 mln). Top 5 zamykają firmy Huawei (wzrost o 150 proc.) i Garmin.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W III KW. 2017 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
III KW. 2017 SPRZEDAŻ |
III KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU |
III KW. 2016 SPRZEDAŻ |
III KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Xiaomi |
3.6 |
13.7% |
3.7 |
15.2% |
-3.3% |
1. Fitbit |
3.6 |
13.7% |
5.4 |
21.9% |
-33.0% |
3. Apple |
2.7 |
10.3% |
1.8 |
7.3% |
52.4% |
4. Huawei |
1.6 |
6.0% |
0.6 |
2.5% |
156.4% |
5. Garmin |
1.3 |
4.9% |
1.3 |
5.4% |
-3.3% |
Pozostałe |
13.5 |
51.4% |
11.7 |
47.7% |
15.7% |
SUMA |
26.3 |
100.0% |
24.5 |
100.0% |
7.3% |
Dołącz do dyskusji: Globalny rynek wearables w górę. Na czele Xiaomi i Fitbit, rosną Apple i Huawei