SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie Radio wypowiada lokalnym stacjom umowy na serwisy informacyjne

Informacyjna Agencja Radiowa wypowiada lokalnym stacjom umowy na dźwiękowe serwisy informacyjne - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Szukamy oszczędności, a produkcja tych serwisów przekraczała niestety zyski - tłumaczy likwidator Polskiego Radia Paweł Majcher.  

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Z naszych informacji wynika, że Informacyjna Agencja Radiowa wypowiada umowy na serwisy komercyjne (tzw. dzienniki radiowe) mniejszym podmiotom. - Jak nam przekazano „to decyzja prezesa, podyktowana względami finansowymi”. Dzienniki komercyjne znikną w ciągu kilku tygodni. Osoby je tworzące mają otrzymać inne propozycje zaangażowania - tłumaczy Wirtualnemedia.pl anonimowo jeden z pracowników Polskiego Radia.

I dodaje: „Dziennikarze IAR czytali serwisy informacyjne złożone z depesz i materiałów dźwiękowych z systemu IAR i tak gotowy aktualny dziennik był przesyłany klientom, czyli głównie małym rozgłośniom radiowym z całego kraju, które nie mogą sobie pozwolić na utrzymanie własnego newsroomu. Czyli obok sprzedawania samego dostępu do systemu depesz i dźwięków, było to kolejne źródło dochodu dla IAR”.

Czytaj także: Były szef Trójki dostał dyscyplinarkę

IAR rezygnuje z umów na serwisy informacyjne

Skontaktował się z nami także dyrektor Dariusz Mokwa z lokalnej stacji Inne Radio z siedzibą w Głuchołazach. - Jako mała lokalna stacja zawarliśmy z IAR umowę ponad pięć lat temu. 5 sierpnia br. rozesłano pisma z wypowiedzeniem do wszystkich stacji kupujących, nam doręczono 9 sierpnia. W nieoficjalnej rozmowie z zaprzyjaźnioną osobą z IAR dowiedziałem się, że jest "nas" nieco ponad 20 stacji kupujących do dziś serwisy. Nie otrzymaliśmy żadnego wyjaśnienia ani uprzedzenia od Polskiego Radia. Tak więc ponad 20 stacji w kraju musi "na już" szukać dostawcy serwisów - przekazał Mokwa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Poprosiliśmy Polskie Radio o komentarz w tej sprawie. - Szukamy oszczędności, a produkcja tych serwisów przekraczała niestety zyski, jakie czerpaliśmy - tłumaczy Wirtualnemedia.pl likwidator Polskiego Radia Paweł Majcher. 

W grudniu 2023 r. Radio Niepokalanów informowało, że przestało emitować serwisy informacyjne produkowane przez Informacyjną Agencją Radiową. Stacja jednak sama z tego zrezygnowała. - W związku ze zmianami w mediach publicznych, które miały miejsce w środę, 20 grudnia, dbając o rzetelność i bezstronność informacji przekazywanych Państwu na antenie Radia Niepokalanów, rezygnujemy z nadawania serwisu informacyjnego przygotowywanego do tej pory przez funkcjonującą przy Polskim Radiu Informacyjną Agencję Radiową – napisano wtedy na stronie Radia Niepokalanów.

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio wypowiada lokalnym stacjom umowy na serwisy informacyjne

59 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sasha
Skoro stacji było 20, serwis kosztował każdą stację 1000 zł, więc dla IAR było 20 tyś miesięcznie. Teraz nie dostaną nic. Faktycznie oszczędności.
odpowiedź
User
PR
A co z rezydencją korespondenta w Waszyngtonie? Za kilka tysięcy dolarów z basenem? W radiu po korytarzach dużo się o tym mówi. Nadal to będzie tolerowane? Dyrektorzy nie słyszą co ludzie mówią jak za poprzedniej władzy niektórzy się rozpasali?
odpowiedź
User
Taylor
Nic nie kapuje. Co oni biorą? Czy zapomnieli leki ? A jakaś misja ? Zyski ? Przecież to publiczny nadawca. Nie wspominając, że w ten sposób docierali z propagandą w teren a teraz nie będą. No ale skoro są w likwidacji to normalne że powoli się zamykają.
odpowiedź