Jerzy Szulwic prezesem i współwłaścicielem Digital Avenue. 240 tys. zł pożyczki dla spółki
Jerzy Szulwic, w przeszłości menedżer m.in. w Wydawnictwie Bauer, Marquardzie i PMPG, oraz prawnik Grzegorz Wanio za 60 tys. zł kupili 50 proc. udziałów Digital Avenue (wydawcy serwisów Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm) i zobowiązali się pożyczyć spółce 240 tys. zł. Szulwic został jej prezesem.
W ramach umowy inwestycyjnej Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio dostali też „nieodwołalną, bezwarunkową ofertę” kupna pozostałych 50 proc. udziałów Digital Avenue.
Jeśli zdecydują się na to w ciągu najbliższego roku, zapłacą 500 tys. zł, a jeśli w ciągu kolejnego roku - 700 tys. zł. Mogą też zdecydować się na przejęcie połowy tych walorów w ciągu roku za 250 tys. zł i połowy później za 350 tys. zł.
Spółka Digital Avenue z o.o. stanowi zorganizowaną część spółki giełdowej o takiej samej nazwie notowanej na warszawskiej giełdzie. Należą do niej serwisy lifestylowe Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm.
- Celem inwestorów i emitenta jest kontynuacja dotychczasowej działalności Digital Avenue Sp. z o.o. oraz zwiększenie wartości spółki - zapowiedziano w komunikacie giełdowym.
Digital Avenue szukała inwestora, duże straty i spadki wpływów
W maju br. Digital Avenue zaczęła rozmowy dotyczące sprzedaży jej zorganizowanej części przedsiębiorstwa tureckiej spółce Onedio Bilisim Yazilim Medya Teknoloji Sanayi ve Ticaret. Na początku września umowę z wydawcą na obsługę reklamową jego serwisów wypowiedziała sieć Ströer Digital Media. W październiku ub.r. zmienił się prezes Digital Avenue - Piotra Bocheńczaka zastąpił Mariusz Obszański, jeden z głównych akcjonariuszy spółki.
Digital Avenue po rekordowych w swojej historii wynikach na początku dekady (w 2011 roku miała 5,89 mln zł wpływów i 589 tys. zł zysku netto, a rok później 5,22 mln zł wpływów i 86 tys. zł straty netto) zanotowała duże spadki. W 2014 roku przy 3,28 mln zł przychodów zanotowała 2,15 mln zł straty netto, a rok później - 1,79 mln zł wpływów i 3,58 mln zł straty.
Przychody spółki malały dalej - w ub.r. wyniosły już tylko 1,06 mln zł, a strata sięgnęła 325 tys. zł. W pierwszej połowie br. firma przy 265,6 tys. przychodów miała 213,3 tys. zł straty netto.
Kiedy Digital Avenue wchodziło w 2009 roku na boczny rynek warszawskiej giełdy, za akcję spółki płacono powyżej 1,5 mln zł. W kolejnych kilku lata mocno zmalał, a od 2013 roku utrzymywał się w przedziale 10-30 groszy. W sierpniu br. spadł jeszcze bardziej, w ostatnich dniach wynosił 0,085 zł.
Głównymi akcjonariuszami spółki są Marek Kamola (24,82 proc. kapitału), Mariusz Obszański (22,1 proc.), Sławomir Ziemski (9,91 proc.) i Paweł Czarnopyś (6,97 proc.).
Szulwic z doświadczeniem w wydawnictwach
Kim są nowi współwłaściciele Digital Avenue? Grzegorz Wanio to prawnik, pracuje jako partner zarządzający w kancelarii Everberg. Specjalizuje się w doradztwie prawno-biznesowym w zakresie przejęć i fuzji.
Jerzy Szulwic jest związany z branżą mediów od ponad 20 lat. W latach 1995-1997 był dyrektorem zarządzającym Hearst Marquard Publishing, a w latach 1998- 2009 pracował w Wydawnictwie Bauer, jako dyrektor wydawniczy i wiceprezes odpowiadał za trzy segmenty prasy, w tym wprowadzanie nowych tytułów.
Potem był m.in. prezesem Wydawnictwa Zwierciadło, a w 2013 roku zaczął pracę jako digital director w PMPG Polskie Media.
Dołącz do dyskusji: Jerzy Szulwic prezesem i współwłaścicielem Digital Avenue. 240 tys. zł pożyczki dla spółki