Miesięczniki poradnikowe ze spadkami sprzedaży, „Kobieta i Życie” na czele (dane za 2015 rok)
W 2015 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 343 843 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 3,09 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik uplasował się na poziomie 307 359 egz., po spadku o 4,72 proc.
Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda), który rok wcześniej był drugi. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,07 proc. do 292 419 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który odnotował największy spadek w zestawieniu. Jego wynik zmniejszył się bowiem o 17,75 proc. do 249 430 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedały się średnio w liczbie 1 641 665 egz., o 10,39 proc. mniejszej niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 1 832 020 egz.).
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 454 460 | 343 859 | 343 843 | 439 514 | 354 797 | 354 797 |
Świat Kobiety | 434 058 | 307 359 | 307 359 | 430 140 | 322 586 | 322 586 |
Dobre Rady | 452 729 | 295 752 | 292 419 | 496 250 | 344 433 | 344 316 |
Poradnik Domowy | 361 478 | 249 430 | 249 430 | 418 609 | 303 449 | 303 269 |
Claudia | 322 612 | 187 946 | 183 779 | 361 953 | 213 555 | 213 395 |
Olivia | 241 281 | 140 546 | 140 546 | 228 295 | 142 677 | 142 665 |
Cała Ty | 216 277 | 124 289 | 124 289 | 297 403 | 150 992 | 150 992 |
W grudniu 2015 roku liderem (po awansie z miejsca drugiego) również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 18,80 proc. do 314 476 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Dobre Rady” (310 696 egz.; w dół o 15,52 proc). Natomiast na ostatnią lokatę podium - z miejsca pierwszego - spadł „Świat Kobiety” (293 962 egz.; spadek o 27,78 proc. - największy w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 469 784 | 314 476 | 314 476 | 445 124 | 387 301 | 387 301 |
Dobre Rady | 436 000 | 335 696 | 310 696 | 505 000 | 367 786 | 367 786 |
Świat Kobiety | 444 869 | 293 962 | 293 962 | 449 819 | 407 040 | 407 040 |
Poradnik Domowy | 349 200 | 273 016 | 273 016 | 435 294 | 331 180 | 331 155 |
Claudia | 320 875 | 202 282 | 172 282 | 317 000 | 201 149 | 201 149 |
Cała Ty | 210 000 | 141 309 | 141 309 | 250 025 | 188 188 | 188 188 |
Olivia | 234 961 | 126 495 | 126 495 | 224 970 | 132 395 | 132 395 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Miesięczniki poradnikowe ze spadkami sprzedaży, „Kobieta i Życie” na czele (dane za 2015 rok)