SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Shopee i e-sklep Sinsay z dużymi wzrostami, Allegro i Vinted przyciągają na najdłużej (TOP platform e-commerce)

Wśród platform e-commerce w Polsce zdecydowanym liderem zasięgowym jest Allegro. Shopee zyskało ponad 1 mln użytkowników, przekraczając poziom 10 mln, a w e-sklepie Sinsay przybyło 2,2 mln internautów. Na Allegro odwiedzający spędza średnio ponad półtorej godziny, a na Vinted ponad godzinę.

W marcu br. Allegro jako strona www i aplikacja mobilna zanotowało 22,03 mln użytkowników i 73,49 proc. zasięgu. Odwiedzający spędził na platformie średnio godzinę, 45 minut i 26 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Allegro jest liderem w każdej z tych statystyk, największą przewagę ma pod względem zasięgu, kolejne platformy e-commerce’owe mają dwa razy mniej użytkowników. Chiński Aliexpress odwiedziło 11,59 mln polskich internautów (dało to 38,65 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 22 minuty i 36 sekund.

Sklep internetowy Media Expert w wersji przeglądarkowej zanotował 10,73 mln użytkowników, 35,79 proc. zasięgu oraz 5 minut i sekundę średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a obecne na polskim rynku od jesieni ub.r. Shopee - 10,18 mln internautów, 33,96 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei platformę Vinted odwiedziło 7,95 mln użytkowników (26,53 proc. zasięgu), spędzając średnio godzinę, 27 minut i 50 sekund.

Drugą połowę rankingu w całości tworzą platformy e-commerce’owe pojedynczych sieci handlowych. E-sklep RTV Euro AGD zanotował 7,88 mln odwiedzających, 26,3 proc. zasięgu oraz 5 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Minimalnie mniejsze zasięgi miały kolejne dwie platformy. Empik i Rossmann w internecie zanotowały po 7,87 mln użytkowników i 26,24 proc. zasięgu, w pierwszej platformie przeciętny czas korzystania wyniósł 5 minut i 49 sekund, a w drugiej - 7 minut i 32 sekundy.

Aptekę internetową DOZ odwiedziło 7,08 mln internautów (23,63 proc. zasięgu), spędzając średnio 2 minuty i 59 sekund. Natomiast sklep internetowy marki odzieżowej Sinsay (należącej do grupy LPP) zanotował 6,7 mln użytkowników, 22,36 proc. zasięgu oraz 6 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

W porównaniu z lutym br. Allegro zyskało 264,4 tys. użytkowników (to 1,2 proc. w górę), a średni czas spędzony na platformie przez odwiedzającego wydłużył się o 4 minuty i 58 sekund (4,9 proc.).

Dużo wyższe wzrosty osiągnęły dwie inne platformy. Na Shopee liczba użytkowników zwiększyła się o 1,07 mln (11,8 proc.), przekraczając poziom 10 mln, a przeciętny czas korzystania - o 4 minuty i 43 sekundy (23,8 proc.). Natomiast na Sinsay.com przybyło 2,24 mln internautów (50,3 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 30 sekund (7,1 proc.).

Na DOZ liczba użytkowników poszła w górę o 659,7 tys. (10,3 proc.), a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 45 sekund (20,1 proc.). Vinted zyskało 190,3 tys. internautów (2,4 proc.) oraz 20 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania (30,5 proc.), a platforma Rossmanna - 518,4 tys. użytkowników (7,1 proc.) oraz 2 minuty i 52 sekundy średniego czasu korzystania (61,4 proc.).

E-sklepy z elektroniką w dół

Zmalały natomiast wyniki sklepów internetowych Media Expert i RTV Euro AGD. Pierwszy stracił 556,6 tys. użytkowników (4,9 proc.) i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,7 proc.), a drugi - 247,5 tys. odwiedzających (3 proc.) i 69 sekund średniego czasu korzystania (2,5 proc.).

Natomiast na platformie Empiku ubyło 51 tys. internautów (0,6 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika zmalał o 40 sekund (10,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: Shopee i e-sklep Sinsay z dużymi wzrostami, Allegro i Vinted przyciągają na najdłużej (TOP platform e-commerce)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl