Firmy farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu, Aflofarm na czele
Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych reklamodawców w telewizji pod względem GRP był Aflofarm. Na podium znalazły się inne koncerny farmaceutyczne - US Pharmacia i Polpharma.
Bloki reklamowe Aflofarmu w pierwszym półroczu 2022 roku wygenerowały sumarycznie 91 861 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 3,08 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Druga w rankingu US Pharmacia wygenerowała 59 099 GRP (spadek o 6,41 proc.). Z szóstego na trzecie miejsce awansowała spółka Polpharma (41 726 GRP; + 18,98 proc.). Czwarte miejsce zajął Natur Produkt Zdrovit (35 026 GRP; - 17,35 proc.).
Pierwszą piątkę uzupełnia pierwsza korporacja spoza segmentu farmaceutycznego. Jest to Lidl Polska (34 225 GRP; - 22,54 proc.).
- W czołówce rankingu reklamodawców trochę wieje nudą, bo w zasadzie nie ma tu większych zmian. Jedyna znacząca zmiana tutaj to Polpharma, która wróciła na „podium” po rocznej przerwie. Paradoksalnie ciekawsze rzeczy dzieją się tuż za top 20, gdzie bardzo agresywnie pnie się w górę Oleofarm - w tym roku pozycja 26, rok wcześniej 49, a w pierwszym półroczu 2020 dopiero 86. Do drzwi rankingu puka również Rossman (poz. 21), który w poprzednich latach mieścił się zaledwie w czwartej dziesiątce - komentuje Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
W top 10 znalazły się jeszcze takie koncerny, jak: Pepsico (32 470 GRP; + 17,26 proc.), Ferrero (30 178 GRP; - 26,83 proc.), Reckitt Benckiser (28 358 GRP; + 10,55 proc.), Sanofi Aventis (27 888 GRP; - 4,01 proc.) i Jeronimo Martins (25 767 GRP; - 19,59 proc.).
Jak informuje Zientek, ciekawie zapowiada się końcówka roku z Mistrzostwami Świata „które mogą trochę namieszać w czołówce najaktywniejszych reklamodawców z dwoma silnymi graczami będącymi sponsorami reprezentacji”. - Są to m.in.: Biedronka, która jest w zestawieniu oraz Leroy Merlin, które co prawda nie załapało się do top20 (pozycja 25), ale już w rankingu marek pokazało, że ten rok traktują bardzo poważnie i takie wydarzenie może zachęcić ich do dodatkowych inwestycji - analizuje ekspert.
GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.
Dołącz do dyskusji: Firmy farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu, Aflofarm na czele