„Kobieta i Życie” liderem sprzedaży, „Poradnik 50+” na drugim miejscu
W październiku br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, a oczko niżej uplasował się nowy tytuł - „Poradnik 50+”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Poradnik Domowy”, a najwięcej straciła „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2019 roku wyniosła 250 954 egz. Względem października 2018 roku zmniejszyła się ona o 18,15 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 198 920 egz. Miesięcznik ten wydawany jest już od sierpnia 2017 roku, ale dopiero od tego roku jest kontrolowany przez ZKDP.
Podium uzupełnia miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 178 242 egz., po spadku o 5,89 proc.
Czwarte miejsce zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 19,90 proc. do 165 370 egz. - jednocześnie był to największy wzrost zestawieniu. Tytuł spadł z drugiej lokaty.
Z kolei największy wzrost, wynoszący 11,18 proc. do 89 061 egz., odnotowała „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten w zestawieniu awansował z ostatniego na przedostatnie miejsce.
Względem poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem też pochwalić się mogła „Olivia” - było to 36,10 proc.
Największy spadek, wynoszący 16,94 proc., odnotowały tutaj „Dobre Rady”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” liderem sprzedaży, „Poradnik 50+” na drugim miejscu