SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał telezakupowy Polsatu wreszcie z zyskiem

Nadająca kanał telezakupowy TV Okazje spółka TVO, której większościowym udziałowcem jest grupa Cyfrowy Polsat, w 2023 roku zwiększyła przychody o jedną trzecią i poprawiła rentowność netto o 5,5 mln zł.

Kanał telezakupowy TV Okazje Kanał telezakupowy TV Okazje

Nadawca TV Okazje w 2023 roku wypracował 31,71 mln zł przychodów, o 33,6 proc. więcej niż rok wcześniej (23,74 mln zł). Jego wpływy ze sprzedaży towarów (czyli głównie urządzeń promowanych na antenie stacji) zwiększyły się z 21,54 do 29,43 mln zł, a te z usług - z 2,19 do 2,28 mln zł.

Jesienią ub.r. firma kupiła od spółki Mango-Media prawa do marki Mango, nieobecnej w telewizji od połowy 2020 roku.

CZYTAJ TEŻ: Inflacja dopadła brokera Polsatu. Zysk w dół

Dynamika wydatków operacyjnych TVO była ponad dwa razy niższa - wzrosły one o 16,5 proc. do 27,76 mln zł, z czego koszty usług obcych - z 11,47 do 12,86 mln zł, a wartość sprzedanych towarów i materiałów - z 9,26 do 11,56 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,37 do 2,54 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 396,3 do 425,1 tys. zł. Spółka zatrudniała w ub.r. średnio 23 pracowników, o trzech więcej niż rok wcześniej.

Koszty poniesione w ramach grupy Cyfrowy Polsat wyniosły 3,97 mln zł (wobec 3,45 mln zł przed rokiem), z czego 1,74 mln zł zapłacono Polkomtelowi, 1,02 mln zł Cyfrowemu Polsatowi, a 680,4 tys. zł Telewizji Polsat.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rentowność nadawcy TV Okazje obciążył też wzrost kosztów finansowych (głównie odsetek) z 1,85 do 2,2 mln zł) i skurczenie się pozostałych przychodów operacyjnych z 508,8 do 114,5 tys. zł, a poprawił spadek pozostałych kosztów operacyjnych z 502,4 do 371,9 tys. zł.

Firma korzysta z pożyczki od Polsat Investments w kwocie 17,05 mln zł na koniec ub.r. Ma ją spłacić do końca przyszłego roku.

TV Okazje z zyskiem po latach strat

Rentowność operacyjna TVO poszła w górę z 87,4 tys. zł straty do 3,69 mln zł zysku, zaś przy ujemnej kwocie zapłaconego podatku dochodowego w wysokości 2,07 mln zł wynik netto podskoczył z 1,93 mln zł straty do 3,61 mln zł zysku.

Kapitały własne spółki pozostają ujemne, ale dzięki zeszłorocznemu zyskowi ich ujemna wartość zmalała z -13,65 do 10,04 mln zł. Ich wysokość to przede wszystkim pokłosie wcześniejszych strat sięgających 22,25 mln zł.

Nadawca TV Okazje był na minusie jeśli chodzi o rentowność kilka lat z rzędu. W 2021 roku przy 22,7 mln zł przychodów miał 3,32 mln zł straty netto, rok wcześniej zanotował 27,69 mln zł wpływów i 3,51 mln zł straty, w 2019 roku - 17,74 mln zł przychodów i 2,6 mln zł straty, a w 2018 roku - 11,15 mln zł przychodów i 5,6 mln zł straty.

Cyfrowy Polsat poprzez spółkę Polsat Investments ma 75,96 proc. udziałów TVO. Pozostałe należą do Michała Cieśli (19,23 proc.) i Tamary Kruczek (4,81 proc.).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Kanał telezakupowy Polsatu wreszcie z zyskiem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Artur
Niestety wszystkie kanały telezakupowe sprzedają chiński SZAJS dla naiwnych z olbrzymią przebitką. Jeszcze nie powstał w Polsce kanał telezakupowy z wartościowymi i markowymi przedmiotami (i pewnie nie powstanie).
12 4
odpowiedź
User
Marcin
Reklamy w TV Republika procentują. W końcu to jedna z najważniejszych stacji informacyjnych w Polsce. A reklamodawcy niech dalej się obrażają. Polsat będzie robił kokosy.
8 10
odpowiedź
User
Dex
Tv okazję czy telezakupy tv niczym lepsze od tego mango
Wszystko syf
6 4
odpowiedź