SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi

Producenci napojów gazowanych wydali w br. na reklamy swoich marek w mediach pozainternetowych o jedną trzecią więcej niż rok temu. Liderem wydatków pozostaje Coca-Cola, która zdecydowanie wyprzedza Pepsi, Sprite’a i Fantę.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów gazowanych w okresie od stycznia do maja br. cennikowo przeznaczyli na wsparcie reklamowe swoich marek w mediach pozainternetowych 92,9 mln zł. To wzrost o 31,4 proc. w skali roku.

Więcej reklam napojów gazowanych było we wszystkich mediach. Najbardziej, bo o ponad 420 proc., wzrosły nakłady na reklamy w magazynach - z 1,1 mln zł do 5,8 mln zł. Równie wysoka dynamika wzrostu była w gazetach - 220,8 proc., jednak wydatki na reklamy w dziennikach wciąż są znikome i wyniosły w pierwszych pięciu miesiącach br. jedynie 54,9 tys. zł.

Telewizja na reklamach napojów gazowanych zarobiła w br. 61,6 mln zł (15,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 19,6 mln zł (64,6 proc. więcej). Wydatki producentów na reklamę zewnętrzną wzrosły o 30 proc. do 5,1 mln zł, zaś w radiu - o 94,1 proc. do 731,4 tys. zł.

Wydatki reklamowe producentów napojów gazowanych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2014

I-V 2015

zmiana proc.

Telewizja

53 279 231 zł

61 627 759 zł

15,7

Radio

376 781 zł

731 406 zł

94,1

Gazety

17 100 zł

54 858 zł

220,8

Magazyny

1 110 745 zł

5 782 849 zł

420,6

Outdoor

3 911 592 zł

5 086 445 zł

30

Kina

11 930 745 zł

19 632 147 zł

64,6

Indoor

78 400 zł

b.d.

b.d.

Razem

70 704 594 zł

92 915 464 zł

31,4


Od stycznia do maja br. - podobnie jak rok wcześniej - najsilniej reklamowaną marką była Coca-Cola. Jej cennikowy budżet marketingowy wyniósł 51,5 mln zł, o 82,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Aktualnie Coca-Cola wspierana jest we wspólnej kampanii z marką przypraw Prymat. Natomiast w jubileuszowej kampanii Coca-Coli, prowadzonej od kwietnia, wystąpili m.in. Margaret, Robert Lewandowski i Robert Korzeniowski.

Wydatki reklamowe Pepsi, głównego konkurenta Coca-Coli, wyniosły w tym roku 23,4 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem. Ta marka obecnie prowadzi wakacyjną kampanię pod hasłem „Podejmij wyzwanie smaku”. Jest to kontynuacja działań z wiosny, do których zaangażowano znanych muzyków, sportowców i projektantów.

Marki napojów gazowanych z największymi wydatkami reklamowymi

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2014

I-V 2015

zmiana proc.

Coca-Cola

28 252 960 zł

51 513 919 zł

82,3

Pepsi

23 504 072 zł

23 358 420 zł

-0,6

Sprite

7 729 305 zł

9 986 379 zł

29,2

Fanta

b.d.

4 202 704 zł

b.d.

Hellena

4 305 740 zł

b.d.

b.d.

Razem

70 704 594 zł

92 915 464 zł

31,4


Reklamy marki Sprite warte były w br. niemal 10 mln zł (29,2 proc. więcej), a Fanty (oba napoje produkuje Coca-Cola Poland Services) - 4,2 mln zł.

Fanta i Sprite ostatnio promowane były we wspólnej kampanii pod hasłem „Orzeźwiające doładowanie”, w której można było otrzymać doładowania w sieci Play.

Dołącz do dyskusji: Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Ładują miliony w reklamy, a sprzedaż z miesiąca na miesiąc spada bo ludzie mają już dość tych chemikalów.
odpowiedź