SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cztery lata Polsat News i cztery razy więcej widzów

Polsat News, który ruszył 7 czerwca 2008, w pierwszym roku miał średnio 12 tys. widzów. Obecnie każdą minutę programu ogląda 57 tys. osób. Wpływy z reklam wyniosły 169 mln zł. O czterech latach stacji Wirtualnemedia.pl opowiada Bogusław Chrabota.

Średnia minutowa oglądalność w pierwszych miesiącach nadawania stacji w 2008 roku wyniosła 12 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,20 proc. w grupie ogólnej oraz 0,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W kolejnych latach, m.in. wraz ze wzrostem zasięgu technicznego i poszerzaniem oferty programowej, oglądalność Polsat News rosła. Największy wzrost zanotowano w 2010 roku, gdy widownia względem 2009 roku się podwoiła.

Od 1 stycznia do 13 czerwca br. stację w każdej minucie oglądało średnio 57 tys. osób, a jej udział wynosił odpowiednio 0,90 proc. oraz 0,71 proc.

Rok Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
2008* 11 924 0,20% 0,19%
2009 18 737 0,31% 0,25%
2010 38 055 0,62% 0,52%
2011 48 432 0,81% 0,66%
2012** 56 670 0,90% 0,71%


Wśród 10 najpopularniejszych programów w historii nadawania Polsat News aż sześć miejsc zajęły audycje wyemitowane w lutym br.,
kiedy to m.in. relacjonowano sprawę tragicznej śmierci małej Madzi z Sosnowca. Na dwóch pozycjach znalazły się programy związane z katastrofą smoleńską w kwietniu 2010 roku.

Wpływy z reklam przez cztery lata nadawania Polsatu News w sumie wyniosły 169 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, dla okresu od 1 września 2008 roku do 13 czerwca br.)

Program Data Start Wszyscy 4+
AMR SHR %
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./ 05-02-2012 19:51 658 398 3,76%
POLSKA MAGAZYN REPORTEROW KRAJOWYCH /MAG.REP.POL./ 03-02-2012 22:15 484 130 3,74%
RELACJA NA ZYWO 16-04-2010 21:55 422 640 3,43%
WYDARZENIA 05-02-2012 18:50 418 559 2,54%
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./ 29-02-2012 19:17 403 150 2,66%
TO BYL DZIEN / PROG.PUBL.INFO.POL./ 03-02-2012 19:59 364 314 2,12%
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ 06-02-2011 20:59 339 220 2,00%
TO JEST DZIEN /PROG.PUBL.INFO.POL./ 18-04-2010 12:50 328 134 2,57%
PROGNOZA POGODY 05-02-2012 20:14 323 006 1,83%
SPORT /SERWIS SPORT./ 06-02-2011 19:21 317 151 1,93%


Polsat News ruszył 7 czerwca 2008 roku o godz. 7:00 rano
. Był pierwszym kanałem informacyjnym w Polsce emitowanym w formacie 16:9. Program na żywo stacja nadaje od godz. 06:00 do 23:30, a serwisy informacyjne nadawane są co pół godziny (w czasie pasma porannego "Nowy dzień" co 15 minut). Kanał ma do dyspozycji dwusilnikowy śmigłowiec Newscopter. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski.

>>> Kanały informacyjne tracą, liderem TVP Info


 

Bogusław Chrabota, szef publicystyki w Polsacie i Polsat News

Cztery lata Polsat News to przede wszystkim wypracowanie oryginalnej metody newsowej oraz zdobycie uznanej marki na rynku dziennikarstwa telewizyjnego. W 2008 roku, w momencie startu, Polsat News nie mógł się oprzeć ani na przetrenowanej metodzie, ani na rozbudowanej infrastrukturze, domenach naszej konkurencji. A jednak wystartowaliśmy w błyskawicznym tempie, szybko budując zespół w Warszawie, w jedenastu ośrodkach regionalnych i za granicą. Istotnym fundamentem naszej tożsamości antenowej była estetyka kanału, oryginalne rozwiązania scenograficzne i oprawowe. W obu przypadkach współpracowaliśmy z najlepszymi na świecie (grafikę wykonała niemiecka firma Luxlotusliner). Pierwsze lata Polsat News to konsekwentne inwestowanie w charakter informacyjny kanału. Budowanie bazy korespondenckiej, technicznej, szkolenie dziennikarzy. Po czterech latach dochowaliśmy się wielofunkcyjnego zespołu profesjonalistów łączących talenty dziennikarskie z wielką sprawnością techniczną, kreatywność z pełnym zaangażowaniem zawodowym. Bez większych problemów udało się połączyć z sobą redakcje Polsat News, Wydarzeń i publicystyki. Spójny, zgrany, profesjonalny zespół – to z pewnością najważniejszy z atutów Polsatu News. Nie mniej ważne są oceny uprawianego przez nas dziennikarstwa. Fachowcy i konsumenci mediów podkreślają niezależność i neutralność polityczną kanału, stronienie od pułapki tabloidyzowania, wyważoną publicystykę i szerszy, niż u konkurencji horyzont tematyczny programów. Regularny przyrost oglądalności kanału potwierdza słuszność wyboru tej drogi. Co nas czeka w przyszłości? Z pewnością walka o rynek telewidza. Faza budowania podwalin informacji i publicystyki w grupie Polsatu jest już za nami. Mamy nadzieje, że uda nam się wyprzedzić dynamikę procesów ewolucji mediów, że stworzymy szeroką i multimedialną platformę informacyjną w oparciu o wszystkie zasoby grupy Polsat. To najważniejsze wyzwanie. W 2013 roku mamy w planach także nową oprawę, nowe twarze i nowe formaty. Z czego na pewno nie zrezygnujemy? Z zawodowej rzetelności, uczciwości i poważnego traktowania naszych odbiorców. Zbyt wiele już dziś waży Polsat News, by się mógł zatrzymać wpół drogi.


* - dane od 1 września 2008
** - dane do 13 czerwca 2012

Dołącz do dyskusji: Cztery lata Polsat News i cztery razy więcej widzów

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sokol
Nie wiem, nie wypowiadam się, nie oglądam...
0 0
odpowiedź
User
Reporter
Nie wiedziałem, ze taki z Pana showman... "Rozbudowę bazy korespondenckiej" najlepiej widać w tzw. sztandarowym programie "Minął dzień na świecie", gdzie Dobiecki i Mikruta zwijaja sie wprawdzie jak opetani, ale i tak - pomimo bajerów wizualno dzwiekowych - normalnego człowieka ogarnia sen po 5 minutach. Ci wasi "korespondenci" to jacys wysłużeni dyplomaci, szefowie działów zagranicznych upadajacych gazet i jakies doktorantki - wszyscy emituja te same sloganowe prawdy bez cienia realnego rozeznania tematu..., emocji i zaangazowania. Poza tym biednym Nejmanem w Berlinie i bodaj kobitką w Brukseli nie macie w ogóle profesjionanych korespondentów zagranuicznych. Bez tego nie ma prawdziwego dzienniukarstwa p. Chrabota - tym bardziej za psie pieniadze:).
0 0
odpowiedź
User
Widz
Polsat News jest znacznie lepszy od konkurencji. I to jest fakt, nie nakrecaja tam sie tak jak to robia jacys niedoswiadczeni studenci z tvnu
0 0
odpowiedź