SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Managerowie z dyplomami MBA na Collegium Humanum. Wśród nich dyrektorzy komunikacji i marketingu

Wśród osób, które w ostatnich latach zdobyły dyplom MBA na uczelni Collegium Humanum, której kilkoro pracowników podejrzewanych jest o handel dyplomami jest kilkudziesięciu managerów wyższego szczebla. Także w prywatnych firmach. Wśród nich m.in. szefowa corporate affairs w firmie Haleon, była szefowa komunikacji w PZU, dyrektorka w CPK, założyciel agencji Just czy szefowa marketingu Totalizatora. 

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

“Newsweek” ujawnił listę absolwentów prywatnej uczelni Collegium Humanum, które uzyskały tam dyplom MBA (Master of Business Administration), umożliwiający m.in. ubieganie się o zasiadanie w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa. 

Kilka dni temu Centralne Biuro Antykorupcyjne zatrzymało 7 osób, w tym rektora Collegium Humanum. Część z nich podejrzewana jest o handel dyplomami. 

Prokuratura postawiła im zarzuty udziału w zorganizowanej grupie przestępczej. Osoby te miały wystawiać poświadczające nieprawdę dokumenty ukończenia studiów podyplomowych i przyjmować w związku z tym korzyści majątkowe oraz osobiste.

Z ustaleń “Newsweeka” wynika, że uczelnia (istniejąca od 2018 roku)  miała oferować błyskawiczne kursy kończące się uzyskaniem dyplomu MBA. Ich wiarygodność miały zapewniać m.in. zagraniczne uczelnie, jednak okazało się, że nie miały one uprawnień do prowadzenia studiów MBA. Na ujawnionej liście absolwentów Collegium Humanum z dyplomem MBA są m.in. politycy różnych ugrupowań, dowódcy wojskowi, doradca Prezydenta RP, oficerowie służb specjalnych, prezesi i członkowie zarządów państwowych firm.

Wśród nich m.in. Marcin Dec, prezes agencji Sigma Bis (należącej do PZU i Orlenu). 

Kilkadziesiąt osób z kadry managerskiej

Z naszych ustaleń wynika, że lista absolwentów studiów MBA i DBA (Doctor of Business Administration) jest znacznie obszerniejsza. Na potrzeby niniejszej publikacji przeanalizowaliśmy blisko 100 stron wyników wyszukiwania w serwisie LinkedIn

Na tej podstawie ustaliliśmy listę kilkudziesięciu managerów wyższego szczebla, którzy w ostatnich latach zdobyli na Collegium Humanum dyplom MBA lub DBA. 

Większość z nich uzyskała je w ciągu niespełna roku, niektórzy w krótszym czasie. To absolwenci uczelni z lat 2019-2022, z czego większość zrobiła dyplom w okresie 2020-2021 i 2021-2022. 

Poniżej przedstawiamy listę absolwentów (kolejność alfabetyczna). Wskazane przy każdym nazwisku funkcja i nazwa firmy podano na podstawie informacji opublikowanych przez te osoby w serwisie LinkedIn. Podkreślamy, że nie ma jakichkolwiek informacji, żeby wymienione niżej osoby uczestniczyły lub korzystały z efektów działań naruszających prawo, w związku z którymi CBA dokonało zatrzymań.

Marek Borowicz, prezes, Expectum, (2019-2020); 
Jakub Brewiński, szef oddziału, DB Schenker, (2020-2021);
Rafał Buczek, sales &marketing director, ISON Care,  (X 2023-VI 2024);
Monika Czyż, chief operations officer, Vapiano, (2018-2020); 
Katarzyna Dąbrowska, dyrektor biura strategii i analiz programu, Centralny Port Komunikacyjny, (DBA);
Tomasz Dmuchowski, dyrektor ds technoloigii, LeadLite, (2019-2021);
Adam Dubas, dyrektor ds ekonomiczno - administracyjnych, Wielkopolskie Centrum Medycyny Pracy, wcześniej w Totalizatorze i Orlenie, (2019-2020);
Kuba Giedrojc, deputy director general i szef komunikacji (do czerwca 2023), Konfederacja Lewiatan, (2021-2022);
Aneta Grinberg - Iwańska, prezes i redaktor naczelna, Wydawnictwo Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, (II 2021-II 2022);
Piotr Grudziński, dyrektor marketingu, Polska Grupa Uzdrowisk/Staropolanka, (V 20202-VII 2021);
Piotr Herman, dyrektor zarządzający, COMVERGA, (2019-2020); 
Mateusz Herrmann, digital marketing manager, Citi, (2019-2020);
Damian Janiszewski, trade marketing head, Grupa Adamed (II 2022-III 2023);
Tomasz Jóźwiak, head of operations & marketing Poland&Baltics, Noble Place, (2019-2020);
Mikołaj Kardach, performance marketing manager, Polenergia Fotowoltaika, wcześniej w Link4, (X 2022-VII 2023);
Agnieszka Kępińska - Sadowska, director corporate affairs Central & Eastern Europe, Haleon (2021-2022);
Zbigniew Kinal, CEO OZEOS, wcześniej dyrektor zarządzającymi finansmai i rozliczeniami w Energa Obrót;
Izabela Klusek, CEO, Cleanstock (I 2022 - XII 2022);
Maciej Korobacz, wiceprezes i współwłaściciel agencji Just, (DBA, III 2021-II 2022); 
Bartłomiej Kowalski, zastępca prezesa, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, (2019-2020);
Mariusz Kozłowski, główny specjalista ds operacyjnych, PGE Energia Ciepła, (2022-2023); 
Karol Królik, prezes, Fundacja Edukacja dla Pokoleń, członek Komisji Rewizyjnej, Stowarzyszenie na Rzecz Oświaty i Wychowania "Bono Juventutis" (2020-2021);
Adrian Kubicki, konsul generalny Polski w Nowym Jorku, wcześniej rzecznik w PLL LOT;
Leszek Leśniak, managing director, Panek CarSharing, (2021-2022);
Katarzyna Lis, departament informacji i promocji, Polska Agencja Kosmiczna, ( 2022-2023);
Julia Malinowska, head of technology, Hays,  (IX 2022 - VI 2023); 
Remigiusz Małecki, rzecznik prasowy, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, (XII 2022-VI 2023);
Tomasz Marcinek, dyrektor ds wdrożenia chmury, Centralny Ośrodek Informatyki, (I 2021 - VI 2022); 
Tomasz Marzec, prezes, Wisła Płock - do czerwca 2023 (VII 2020-VI 2021);
Radosław Mrozowicz, prezes, Royal Group, (2019-2020);
Artur Mysłek, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży / z-ca dyrektora biura ubezpieczeń na Zycie, Mentor SA, (2019-2020);
Magdalena Nieckarz, dyrektor marketingu i komunikacji, Chemar, (2020-2021);
Anna Niedziela-Strobel, dyrektor marketingu, Totalizator Sportowy (MBA: IX 2020-VI 2021);
Magdalena Nurkowska, allergy lead Europe&head of established brands East Europe, UCB Pharma, (2020-2021); 
Michał Olkiewicz, kierownik zespołu eventów i sponsoringu, Bank Pekao SA;
Renata Oszast, dyrektor generalna, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, (2019-2020);
Beata Pająk, chief scientific officer, WPD Pharmaceuticals Inc., (2021-2022);
Aleksandra Paulska, dyrektor departamentu komunikacji, KGHM, wcześniej w Poczta Polska, (2021);
Sylwia Pawlak, CEO Lotos green h2 sp. z o., research & development of low emission energy director, Orlen (2018-2019);
Małgorzata Rosiak-Sygocka, marketing director, Levann, (2020-2022); 
Agnieszka Rzepkowska, group marketing director Digital Care Group, do kwietnia 2023 dyrektor ds komunikacji marketingowej PZU, (2020-21);
Ewa Rzyczniak, team lead Poland / the Baltics &CIS, Amscan Europe, (VIII 2021-IX 2022); 
Emilia Sadowska, dyrektor, Centrum Usług Logistycznych, wcześniej dyrektor sprzedaży w ZPR SA, (2020-2021);
Karolina Sławecka, head of strategy &sales, Gameset, (IX 2020-VI 2021); 
Mirosława Smoczyk, dyrektor produkcji, WeNet Polska, (X 2020-VI 2021); 
Jakub Stankiewicz, head of development, Yereal Polska;
Maciej Szewczykiewicz, managing director,  Ad-Venture (IX 2021 - VI 2022);
Piotr Szlązak, CEO, Kawiarz SA, (XI 2022 - I 2024);
Michał Świderski, chief sales officer, Generali, (2021);
Dominik Wadecki, CEO, Zespół Elektociepłowni Wrocławskich Kogeneracja, wcześniej wiceprezes Grupy Energa, (2020 -2021);
Jan Wernicki, prezes, Krajowa Grupa Spożywcza, (2022);
Paweł Zagumny, prezes,  WKS Czarni Radom, (2020);
Magdalena Zalewska, wiceprezes, Polish Aitprots Academy, wcześniej w Radiu dla Ciebie, (2020-2021);
Artur Zubik-Strumski, dyrektor marketingu, OPTeam, (2019-2020); 
Sebastian Żur, CEO, Elprosys, (2021-2022);
Magdalena Żyniewicz, dyrektor sieci sprzedaży, PZU, (IX 2021-VI 2022).

10 tys. zł za rok studiów MBA
Uczelnia Collegium Humanum, została utworzona 12 lipca 2018 decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina na wniosek Instytutu Studiów Międzynarodowych i Edukacji Humanum i została wpisana do Ewidencji Uczelni Niepublicznych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. 

Do 3 marca trwa rekrutacja na studia MBA. Na stronie uczelni nie jest podane, jak długo te studia trwają. 

Absolwenci studiów MBA nabywają kwalifikacje wykształcenia dla kandydatów na członków organów nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa. 

Wpisowe na te studia kosztuje 390 zł, a opłata rekrutacyjna - 190 zł. Opłata roczna wynosi 9900 zł. Osoby zainteresowane rozszerzeniem programu studiów do 400 godzin muszą dopłacić 900 zł. 
Zajęcia odbywają się w weekendy, raz w miesiącu. Stacjonarnie lub online. 

Dołącz do dyskusji: Managerowie z dyplomami MBA na Collegium Humanum. Wśród nich dyrektorzy komunikacji i marketingu

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mam prawdziwe MBA
dobra ściągawka dla headhunterów :-)
27 1
odpowiedź
User
Jan
Ktoś, kto nie usunął jeszcze tej informacji że swojego profilu na LinkedIn, jest po prostu debilem.
38 1
odpowiedź
User
Janusz
Pietnowanie osob, ktore chca sie rozwijac. Slabe to.
12 49
odpowiedź