SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Temu ujawnia swoj wyniki w Europie

W swoim pierwszym raporcie przejrzystości dla Komisji Europejskiej, chińska platforma internetowa Temu opublikowała kilka statystyk na temat swojej działalności. Firma twierdzi, że co miesiąc ma prawie 94 mln  użytkowników w Unii Europejskiej i że zatrzymała 7,2 miliona niebezpiecznych lub zakazanych produktów.

Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe

Platforma Temu została zobowiązana przez Unię Europejską do publikowania raportów przejrzystości na mocy Europejskiej Ustawy o Usługach Cyfrowych (DSA). 

Z pierwszego takiego raportu wynika, że w okresie od kwietnia do października Temu miała 93,7 mln użytkowników miesięcznie w UE, przy czym największym rynkiem były Niemcy (16,3 mln użytkowników).

Francja jest drugim co do wielkości rynkiem z 12 mln użytkowników, podczas gdy Włochy zamykają podium z 10 mln – tuż przed Polską (9,6 mln) i Hiszpanią (9,4 mln). Holandia jest szósta z 4,6 mln użytkowników miesięcznie, dwa razy więcej niż w Belgii.

2500 moderatorów treści
Pierwszy raport przejrzystości Temu przedstawia również obraz tego, jak platforma radzi sobie z wyzwaniami, takimi jak bezpieczeństwo produktów, własność intelektualna i zarządzanie treścią. 

Jeśli chodzi o moderację treści, platforma łączy algorytmy z zespołem 2500 moderatorów (z siedzibą w Irlandii). Zautomatyzowane systemy wykrywają produkty zakazane i wysokiego ryzyka, podczas gdy wyspecjalizowane zespoły zajmują się złożonymi problemami, takimi jak własność intelektualna.

Platforma Temu w raportowanym okresie otrzymała 89 zgłoszeń dotyczących nielegalnych treści, głównie związanych z niebezpiecznymi produktami (35) i nieprawidłowym oznakowaniem (42). Niemcy i Francja były krajami zgłaszającymi najwięcej, z odpowiednio 51 i 17 wnioskami.

Temu twierdzi, że z własnej inicjatywy zapobiegła 6,3 mln możliwych naruszeń praw własności intelektualnej i 7,2 mln niebezpiecznych lub zakazanych produktów. 

Pod koniec października br. Komisja Europejska wszczęła formalne postępowanie w sprawie platformy Temu. Marka podejrzewana jest m.in. o handel podróbkami, w tym kosmetykami i zabawkami oraz stosowanie systemów, które mogą prowadzić do uzależnienia użytkowników.

We wrześniu br. platforma Temu (stanowi cały ruch notowany przez Grupę Whaleco) zwiększyła liczbę polskich użytkowników się z 15,67 do 15,85 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużyła z 44 minut i 9 sekund do 50 minut i 21 sekund – wynika z danych Mediapanelu.

Dołącz do dyskusji: Temu ujawnia swoj wyniki w Europie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl