Temu ujawnia swoj wyniki w Europie
W swoim pierwszym raporcie przejrzystości dla Komisji Europejskiej, chińska platforma internetowa Temu opublikowała kilka statystyk na temat swojej działalności. Firma twierdzi, że co miesiąc ma prawie 94 mln użytkowników w Unii Europejskiej i że zatrzymała 7,2 miliona niebezpiecznych lub zakazanych produktów.
Platforma Temu została zobowiązana przez Unię Europejską do publikowania raportów przejrzystości na mocy Europejskiej Ustawy o Usługach Cyfrowych (DSA).
Z pierwszego takiego raportu wynika, że w okresie od kwietnia do października Temu miała 93,7 mln użytkowników miesięcznie w UE, przy czym największym rynkiem były Niemcy (16,3 mln użytkowników).
Francja jest drugim co do wielkości rynkiem z 12 mln użytkowników, podczas gdy Włochy zamykają podium z 10 mln – tuż przed Polską (9,6 mln) i Hiszpanią (9,4 mln). Holandia jest szósta z 4,6 mln użytkowników miesięcznie, dwa razy więcej niż w Belgii.
2500 moderatorów treści
Pierwszy raport przejrzystości Temu przedstawia również obraz tego, jak platforma radzi sobie z wyzwaniami, takimi jak bezpieczeństwo produktów, własność intelektualna i zarządzanie treścią.
Jeśli chodzi o moderację treści, platforma łączy algorytmy z zespołem 2500 moderatorów (z siedzibą w Irlandii). Zautomatyzowane systemy wykrywają produkty zakazane i wysokiego ryzyka, podczas gdy wyspecjalizowane zespoły zajmują się złożonymi problemami, takimi jak własność intelektualna.
Platforma Temu w raportowanym okresie otrzymała 89 zgłoszeń dotyczących nielegalnych treści, głównie związanych z niebezpiecznymi produktami (35) i nieprawidłowym oznakowaniem (42). Niemcy i Francja były krajami zgłaszającymi najwięcej, z odpowiednio 51 i 17 wnioskami.
Temu twierdzi, że z własnej inicjatywy zapobiegła 6,3 mln możliwych naruszeń praw własności intelektualnej i 7,2 mln niebezpiecznych lub zakazanych produktów.
Pod koniec października br. Komisja Europejska wszczęła formalne postępowanie w sprawie platformy Temu. Marka podejrzewana jest m.in. o handel podróbkami, w tym kosmetykami i zabawkami oraz stosowanie systemów, które mogą prowadzić do uzależnienia użytkowników.
We wrześniu br. platforma Temu (stanowi cały ruch notowany przez Grupę Whaleco) zwiększyła liczbę polskich użytkowników się z 15,67 do 15,85 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużyła z 44 minut i 9 sekund do 50 minut i 21 sekund – wynika z danych Mediapanelu.
Dołącz do dyskusji: Temu ujawnia swoj wyniki w Europie