Finał “Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów, 555 mln z reklam
W zeszły piątek TVP 1 po ponad 11 latach zakończyła emisję “Plebanii”. Ostatni odcinek obejrzało 3,6 mln widzów. Największą popularnością serial cieszył się w latach 2002-2004, gdy przyciągał codziennie 5,5 mln osób. W ciągu 11 lat z reklam przyniósł 555 mln zł.
Telenowela “Plebania” nadawana była w TVP 1 od października 2000 roku, wówczas tylko dwa razy w tygodniu. W pierwszym roku emisji oglądało ją 4,95 mln widzów, przy udziale na poziomie 45,30 proc. w grupie 4+ i w 42,61 proc. w 16-49. Największą popularnością serial cieszył się w sezonach 2002/2003 i 2003/2004, gdy średnia widownia wynosiła ok. 5,5 mln osób, a serial przyciągał co drugą osobę, która miała włączony telewizor w czasie jego nadawania - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
W kolejnych latach emisja telenoweli rozrosła się aż do pięciu odcinków w tygodniu, ale widownia serialu spadała. W ostatnim sezonie, trwającym od września ub.r. do stycznia 2011 roku, “Plebanię” śledziło codziennie przeciętnie 2,75 mln osób, co dawało Jedynce odpowiednio 24,78 proc. i 15,63 proc.
Okres emisji | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
10-2000 - 06-2001 | 4 949 691 | 45,30% | 42,61% |
09-2001 - 06-2002 | 4 406 357 | 43,18% | 38,92% |
09-2002 - 06-2003 | 5 482 284 | 48,27% | 43,92% |
09-2003 - 06-2004 | 5 457 221 | 48,89% | 42,80% |
09-2004 - 06-2005 | 4 406 786 | 42,00% | 36,02% |
09-2005 - 06-2006 | 3 845 557 | 31,68% | 26,68% |
09-2006 - 06-2007 | 4 158 855 | 33,88% | 28,89% |
09-2007 - 06-2008 | 3 835 759 | 32,05% | 25,05% |
09-2008 - 06-2009 | 3 756 254 | 30,56% | 22,95% |
09-2009 - 06-2010 | 3 342 483 | 27,68% | 18,71% |
09-2010 - 06-2011 | 2 780 869 | 26,87% | 18,43% |
09-2011 - 01-2012 | 2 745 732 | 24,78% | 15,63% |
Najpopularniejsze odcinki “Plebanii” w historii osiągały grubo ponad 7 mln widzów - najwięcej osób (aż 7,9 mln) śledziło odcinek nadany 24 stycznia 2004 roku. Z kolei ostatni, 1829 epizod serialu, pokazany w piątek 27 stycznia br. przyciągnął przed ekrany 3,59 mln oglądających, a jego udział wyniósł 27,61 proc. w grupie 4+ i 18,93 proc. w 16-49.
TOP10 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
24-01-2004 | 7 861 954 | 55,81% | 48,36% |
30-10-2002 | 7 643 418 | 56,12% | 56,08% |
10-01-2003 | 7 609 769 | 56,05% | 53,09% |
03-01-2004 | 7 594 349 | 52,04% | 45,24% |
07-02-2004 | 7 581 088 | 55,33% | 51,10% |
09-01-2003 | 7 553 469 | 53,56% | 51,02% |
12-01-2002 | 7 534 708 | 53,45% | 47,22% |
04-01-2003 | 7 405 430 | 49,07% | 42,82% |
30-01-2003 | 7 381 902 | 54,19% | 49,57% |
27-12-2002 | 7 381 782 | 53,14% | 49,16% |
Wpływy reklamowe z wszystkich wyemitowanych przez 11 i pól roku odcinków telenoweli wyniosły 555 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
>>> TVP 1 wiosną bez “Rancza”?
Z danych telemetrycznych wynika, że serial w ostatnim sezonie śledziły głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia (stanowili 75 proc. wszystkich oglądających), mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,12% | 79 |
Kobiety | 61,88% | 119 | |
Wiek | 4-9 | 1,49% | 25 |
10-15 | 1,60% | 24 | |
16 - 19 | 1,17% | 21 | |
20 - 24 | 1,85% | 24 | |
25 - 29 | 2,76% | 31 | |
30 - 34 | 3,21% | 39 | |
35 - 39 | 3,83% | 52 | |
40 - 44 | 3,89% | 60 | |
45 - 49 | 5,63% | 82 | |
50 - 54 | 9,16% | 114 | |
55 - 59 | 11,52% | 148 | |
60 | 53,89% | 266 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,04% | 107 |
< 50 tys. | 23,69% | 99 | |
50-100 tys. | 9,76% | 114 | |
100-200 tys. | 6,32% | 79 | |
> 200 tys. | 18,19% | 89 | |
Zawód | Top management | 5,25% | 59 |
Pracownicy średniego szczebla | 8,17% | 54 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 14,18% | 72 | |
Emeryci | 61,76% | 241 | |
Inni | 10,65% | 35 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 55,21% | 125 |
Średnie | 31,74% | 105 | |
Wyższe | 9,96% | 77 | |
Inne | 3,10% | 24 |
“Plebania” poruszała problemy rodzinne, religijne i społeczne mieszkańców wsi Tulczyn w której do 2009 roku w większości rozgrywała się akcja, potem została przeniesiona do miasta Hrubielów. W serialu grali m.in. Włodzimierz Matuszak, Katarzyna Łaniewska, Bernadetta Machała-Krzemińska, Małgorzata Teodorska czy Agnieszka Włodarczyk. Producentem wykonawczym telenoweli była spółka Besta Film.
Od 30 stycznia br. w miejsce “Plebanii” dni powszednie o 17.30 nadawana jest “Galeria”, nowa telenowela opowiadająca o pracownikach i klientach galerii handlowej we Wrocławiu. Produkuje ją ATM Grupa (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: Finał “Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów, 555 mln z reklam
właśnie o taki mi chodziło:)