SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pływające logo McDonald's w Łazienkach Królewskich. „To nie reklama, tylko element scenografii”

Duże logo sieci gastronomicznej McDonald’s pływa nieopodal Pałacu na Wyspie na terenie warszawskich Łazienek Królewskich. Niektórzy aktywiści uznali to za niedopuszczalną reklamę. - Instalacja jest elementem scenografii dzisiejszego pokazu mody polskiej projektantki i jeszcze dziś do końca dnia zostanie w 100 proc. usunięta - zapewnia Anna Borys-Karwacka z McDonald’s Polska. Okazuje się, że wodna reklama promuje wtorkowy pokaz mody Gosi Baczyńskiej.

Logo McDonald's w Łazienkach Królewskich Logo McDonald's w Łazienkach Królewskich

O pływającej instalacji reklamowej w Łazienkach Królewskich poinformowali na swojej facebookowej stronie aktywiści z Żegnamy Reklamy. - To skandal! Dyrekcja Łazienki Królewskie powinna złote łuki u siebie w domu postawić, a nie szpecić park, który jest dobrem wspólnym i zabytkiem - czytamy we wpisie.

Na temat reklamy wypowiedział się także znany warszawski działacz  Jan Śpiewak (w zeszłym roku kandydował na prezydenta stolicy).

- Ogromny znak McDonalds pływał sobie przed Palacem na Wodzie. I rzeczywiście wygląda na to, ze korporacja McDonalds wynajęła sobie we wtorek na cały dzień cały pałac wraz z jebutną reklamą na środku stawu. W ten sposób korpo, którego model biznesowy opiera się na przemysłowym chowie zwierząt i niszczeniu planety, ma sobie na wyłączność w wakacje serce całego najważniejszego w mieście parku. Prywatyzacja przestrzeni publicznej level katastrofa klimatyczna - czytamy na profilu Śpiewaka.

Sprawę skomentowała pod wpisem Śpiewaka Anna Borys-Karwacka, corporate realtions marketing lead w McDonald's Polska.

- W imieniu McDonald’s zapewniam, że instalacja ma charakter tymczasowy. Jest elementem scenografii dzisiejszego pokazu mody polskiej projektantki i jeszcze dziś do końca dnia zostanie w 100% usunięta, a teren wokół uprzątnięty. Instalacja powstawała pod ścisłym nadzorem pracowników Łazienek, z dbałością o otaczającą przyrodę - czytamy w komentarzu menadżerki.

Instalacja na wodzie promuje pokaz Gosi Baczyńskiej

Jak czytamy w komunikacie McDonald’s Polska przesłanym do mediów, wodna instalacja to element promocji pokazu najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej. „Per aspera ad astra", który odbędzie się dziś w Łazienkach Królewskich obok Pałacu na Wodzie.

Zaskakującym pomysłem projektantki, wynikającym z architektury parku, będzie wykorzystanie łodzi, na których modelki stojąc w majestatycznych pozach będą dopływały do wybiegu. Jedną z nich będzie postać w złotej stylizacji imitująca scenę z obrazu Sandro Botticellego pt. „Narodziny Wenus”. Na wodzie będzie połyskiwało złote logo McDonald’s – chwilowa instalacja McDonald’s. Część publiczności będzie mogła oglądać pokaz siedząc na pływających gondolach. Podczas afterparty wytwornie ubrani kelnerzy będą proponowali gościom podawane na srebrnych tacach cheeseburgery – czytamy w informacji przesłanej do redakcji Wirtualnemedia.pl.

– Zainspirowało mnie wydarzenie, w którym miałam przyjemność wziąć udział. Na wytwornym przyjęciu weselnym, z udziałem  członków brytyjskiej rodziny królewskiej, ku mojemu zdziwieniu, po północy podano gościom… mini burgery. Zachwyciło mnie to, ponieważ uwielbiam kontrasty. Stąd pomysł na współpracę z McDonald’s – przyznaje cytowana w informacji Gosia Baczyńska.

Portal Wirtualnemedia.pl zwrócił się z pytaniami do Muzeum Łazienki Królewskie o celowość oraz koszty umieszczenia instalacji reklamowej McDonald's. Pytaliśmy też, czemu muzeum zgodziło się na taką formę reklamy? W odpowiedzi, we wtorek po południu otrzymaliśmy oświadczenie:

- W Łazienkach Królewskich organizowany jest pokaz polskiej projektantki mody Gosi Baczyńskiej. Przedstawienie elementów wizualnych firm na terenie Muzeum Łazienki Królewskie odbywa się w ramach sponsoringu polskiej projektantki. W związku z organizacją wydarzenia logotypy niektórych firm zostały nadmiernie wyeksponowane podczas prób i prac montażowych. W porozumieniu z partnerami pokazu oraz projektantką zdecydowaliśmy się na zminimalizowanie ekspozycji marek - informuje nas Emanuela Koper z biura prasowego Muzeum Łazienki Królewskie.

Prezydent Warszawy: to skandaliczna ingerencja wizualna w zabytek

We wtorek po południu prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski poinformował na Twitterze, że skierował w tej sprawie pismo do mazowieckiego konserwatora zabytków Jakuba Lewickiego. - Łazienki Królewskie to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Brutalną ingerencję wizualną prywatnej firmy w widok zespołu pałacowo-parkowego uważam za skandal - skomentował.

W piśmie Trzaskowski wyraził zdumienie, że wyrażono zgodę na komercyjną imprezę w Łazienkach. - Na głównym stawie przed pałacem zamontowano ogromnych rozmiarów znak tej firmy, a przed Pałacem na wyspie ustawiono namioty firmowe. Jest to o tyle bulwersujące, że w przypadku Łazienek Królewskich, położonych w obszarze Pomnika Historii, mamy do czynienia z jednym z najcenniejszych zespołów pałacowo-parkowych w Polsce i zabytkiem o randze wręcz światowej - podkreślił.

- Organizacja w Pałacu tego typu komercyjnych wydarzeń, a także ustawienie w tym miejscu wielkiego szyldu nie tylko nie licuje z powagą obiektu, ale też dewastuje widok na sam Pałac. Z zaskoczeniem przyjmuję również fakt wygrodzenia dużej części wokół pałacu, bez możliwości wejścia przez mieszkańców i turystów, zwłaszcza w ostatnie dni wakacji - dodał prezydent Warszawy.

Toyota krytykowana za reklamy na jeziorach mazurskich

W te wakacje polski oddział Toyoty we współpracy z Mazurskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym zakotwiczył na mazurskich jeziorach pogodowe platformy z numerem ratunkowym i zarazem z wielką reklamą modelu auta RAV4. Był to element akcji "Bezpieczne Mazury".

Po fali krytyki, pływające reklamy zdjęto. Akcję wznowiono jakiś czas później w zmienionej formule - bez elementu promującego model samochodu Toyoty.

Dołącz do dyskusji: Pływające logo McDonald's w Łazienkach Królewskich. „To nie reklama, tylko element scenografii”

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pieśniarz
Pan Śpiewak może lepiej już niech się nie wypowiada.
0 0
odpowiedź
User
Janek
Gocia Baczyńska i McDonald? No nie wiem...
0 0
odpowiedź
User
Plastic is fantastic?
Polska projektantka = niewygosny badziew szyty a Azji za grosze. Dobre tylko dlatego ze polskie? Szmaty trudno oceniac, ale widac jak radza soiboe ci mlodzi w produkcji obuwia nie wytrzymujacego 1 sezonu.

Z raz kupilem rzecz takoich marek jak House, Cropp czy 4F, zawsze konczac korzystsnie z potezna irytacja
0 0
odpowiedź