SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora

W lutym 2024 roku 8,3 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,7 pkt. proc. wyższy niż w styczniu br. i o 2,5 pkt. proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 2 proc. udziału, a drugie miejsce zajęło YouTube - 1,9 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-the-gauge-ogladalnosc-platform-streamingowych Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec 2022 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z danych Nielsena wynika, że w lutym 2024 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 8,3 proc.

Jest to o 0,7 pkt. proc. więcej niż w styczniu br., kiedy wynosił 7,6 proc. Z kolei względem analogicznego okresu rok wcześniej (tj. lutego 2023 roku) wynik zwiększył się o 1,9 pkt. proc. (z 6,4 proc.).

- Wśród streamingowych źródeł treści wzrosty zanotowały serwisy SkyShowtime, Pilot WP oraz CDA.pl. Przełożyło się to na wzrost udziału streamingu w całkowitej oglądalności wideo na ekranie telewizorów, który w lutym osiągnął rekordowe 8.3 proc. (to najwyższy poziom od premiery zestawienia the Gauge w Polsce) - informuje Nielsen.

YouTube dogania Netflix

Liderem wśród platform OTT jest platforma Netflix, której udział w oglądalności na telewizorze w lutym 2024 roku wyniósł 2 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc. względem stycznia br.). Drugi YouTube miał 1,9 proc. udziału (do góry o 0,3 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie rekordowe 4,3 proc. udziału (wzrost o 0,4 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime.

Dla porównania, w lutym br. największy udział w oglądalności miała telewizja kablowa (32,7 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja satelitarna (30,4 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (22,2 proc.).

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rycyna
Jak można mieć udział na ekranie telewizora?
2 1
odpowiedź