SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Niewiele firm stawia na CSR

Tylko 28% dyrektorów ds. komunikacji przyznaje, że pomimo, że ich firmy posiadają strategię dotyczącą działań CSR oraz strategię zrównoważonego rozwoju, nie włączają ich do korporacyjnej strategii działań komunikacyjnych - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Grayling.

Badanie wykazało, że jedynie 15% firm ma pełną strategię w zakresie CSR oraz zrównoważonego rozwoju, natomiast 26% firm takiej strategii nie ma.

Mimo to, 30,1% respondentów potwierdziło, że działania te mają największy wpływ na reputację. Jako drugi w kolejności czynnik wskazano na relacje z pracownikami (17,7%).

37% firm wskazało, że alokuje na CSR tylko ok. 10% całego budżetu przeznaczonego na działania komunikacyjne, a nieco ponad połowa uważa, że media są zainteresowane tematyką CSR.

Najlepsze wyniki w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju deklarują firmy z sektora konsumenckiego i handlu detalicznego (58%), transportu, motoryzacji i logistyki (53%) oraz energetyki, środowiska i przemysłu (53%).

Trzy główne obszary w ramach programów CSR i zrównoważonego rozwoju to korporacyjna odpowiedzialność społeczna i odpowiedzialność wobec społeczności (16%), odpady i recykling (13%) oraz filantropia i wolontariat (11%).

Z kolei najczęściej wybieranymi sposobami komunikacji w ramach CSR i zrównoważonego rozwoju są relacje z mediami (25%) oraz komunikacja z pracownikami i komunikacja wewnętrzna (24,6%). Media społecznościowe do przekazywania informacji o programach CSR i zrównoważonego rozwoju wykorzystuje tylko 12% firm.

Trzecia odsłona globalnego badania Grayling Pulse na temat trendów w komunikacji została zrealizowana przez agencję public relations i government relations Grayling w lutym br. na próbie 1318 przedstawicieli kadr zarządzających komunikacją. Podział geograficzny: 44,8% – Europa Zachodnia; 27,4% – CEE, SEE i Eurazja; 9,1% – Ameryka Płn.; 5,8% – Azja i Pacyfik; 2,8% – Afryka; 3,9% – Bliski Wschód; 0,2% – Ameryka Łac.; 5,7% – pozostałe. Podział na sektory: 16,6% – rządowy, publiczny i organizacje "not-for-profit"; 15,7% – technologie, media i telekomunikacja; 13,3% – finanse i usługi dla biznesu; 11,5% – energetyka, przemysł i ochrona środowiska; 9% – sektor konsumencki i handlu detalicznego; 7,1% – branża farmaceutyczna i ochrona zdrowia; 4,3% – transport, motoryzacja i logistyka; 22,6% – pozostałe. Wielkość firmy: 41,7% – 1000+; 38,3% – <250; 18,8% – 250-1000; 1,1% – nd./bd. Stanowisko: 49,9% – kierownicze; 30,9% – dyrektorskie; 10,6% – account executive/asystent; 8,5% – nd./bd. Zasięg działalności firmy: 64,9% – globalny; 31,6% – jeden rynek; 3,5% – nd./bd. Zatrudnienie w komunikacji: 49,2% – 1–10; 25,2% – 25+; 12,8% – 10–25; 12,7% – nd./bd.

Dołącz do dyskusji: Niewiele firm stawia na CSR

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RSM
I bardzo dobrze. Ten cały CSR to jedna wielka ściema tylko po to, by parę osób miało zapewnioną robotę. mogło się mądrzyć na konferencjach i było na co wydawać pieniądze...
Firma, która przestrzega prawa, szanuje pracowników, uczciwie płaci podatki i dba o lokalną społeczność nie potrzebuje żadnego "ciesaru-sraru".. ;)
odpowiedź
User
jasio
w leadzie powinno byc nie "tylko" tylko "az". mistrzowie...
odpowiedź