Rok 2020 podsumowuje Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska
O najważniejszych wydarzeniach 2020 roku i wyzwaniach na 2021 rok opowiada Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.
Wydarzenie roku
Chociaż w tym roku wszystko kręciło się wokół pandemii, proponuję zwrócić uwagę na fakt, że w 2020 r. inwestycje reklamowe w Internecie niemal dorównały tym w telewizji.
Porażka / rozczarowanie / kryzys roku
Przełożenie aukcji 5G, co spowodowało brak przydzielenia częstotliwości, na których powstanie docelowa sieć 5G w Polsce.
Trend roku / Człowiek roku
Trendem roku jest wzrost znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu. Wiele marek na poważnie zaczęło realizować programy ograniczające negatywny wpływ na środowisko, poprawiające jakość warunków pracy czy niwelujące wykluczenie cyfrowe.
Jak pandemia wpłynęła na branżę
Pandemia przyśpieszyła transformację cyfrową wielu branż, zwiększyła znaczenie e-commerce i zdalnych kanałów sprzedaży. Ponadto wymusiła masowe przejście na pracę zdalną i narzuciła w ekspresowym tempie konieczność dostosowywania się marketerów do nowej rzeczywistości oraz związanych z tym zmian wzorców konsumpcji wielu gospodarstw domowych.
Trzy najważniejsze wyzwania w 2021 roku
• Wdrożenie i realizacja jednolitego standardu jednoźródłowego badania mediów, którego oczekują wszyscy uczestnicy rynku reklamowego.
• Znaczący spadek zaufania do treści w mediach społecznościowych, który przekłada się na wiarygodność i efektywność komunikacji w tych kanałach.
• Rosnące znaczenie seniorów w strukturze demograficznej polskiego społeczeństwa, których potencjał wciąż nie jest należycie zagospodarowany przez marketerów.
Cykl: Podsumowania 2020 roku i prognozy na 2021
Dołącz do dyskusji: Rok 2020 podsumowuje Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska