Plebania straciła widzów i może spaść z ramówki
Serial „Plebania”, emitowany w TVP1, w ciągu sześciu lat stracił milion widzów. Jedynka podczas emisji produkcji nieprzerwanie jest liderem rynku. Mimo to serial z końcem roku może spaść z ramówki.
„Plebanię” między 1 stycznia a 5 maja br. oglądało średnio 3,24 mln widzów, co przełożyło się na 27,89 proc. udziału w grupie 4+ oraz 19,53 proc. udziału w grupie 16-49. Przed rokiem serial miał 3,55 mln widzów (27,93 proc. i 18,63 proc. udziału). W 2006 roku „Plebanię” śledziło 4,26 mln widzów (32,2 proc. i 27,39 proc. udziału).
Plebania | |||
I-IV | AMR | SHR % | SHR/16-49 |
2006 | 4259471 | 32,20% | 27,39% |
2007 | 4669939 | 34,80% | 29,92% |
2008 | 4010806 | 32,31% | 24,63% |
2009 | 3939978 | 29,86% | 22,30% |
2010 | 3552158 | 27,93% | 18,68% |
2011 | 3242864 | 27,89% | 19,53% |
TVP1 podczas emisji serialu jest w tym roku zdecydowanym liderem ryku. Druga pozycja przypada Polsatowi, trzecia zaś TVN - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Konkurencja | AMR | SHR% | SHR/16-49 |
TVP1 | 3242864 | 27,89% | 19,53% |
POLSAT | 2170408 | 18,66% | 22,40% |
TVN | 2158815 | 18,56% | 17,04% |
TVP2 | 1021241 | 8,78% | 8,61% |
„Plebanię” śledzą głównie kobiety, mieszkańcy wsi, małych miast. Prawie 50 proc. widzów ma powyżej 60 roku życia.
Profil | TVP1 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 38,07% | 79 |
Kobiety | 61,93% | 119 | |
Wiek | 4-9 | 1,79% | 30 |
10-15 | 1,46% | 22 | |
16 - 19 | 1,40% | 25 | |
20 - 24 | 2,16% | 27 | |
25 - 29 | 2,82% | 32 | |
30 - 34 | 3,81% | 46 | |
35 - 39 | 3,87% | 52 | |
40 - 44 | 4,15% | 65 | |
45 - 49 | 7,06% | 103 | |
50 - 54 | 10,26% | 128 | |
55 - 59 | 11,47% | 148 | |
60+ | 49,76% | 247 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,99% | 112 |
< 50 tys. | 22,61% | 94 | |
50-100 tys. | 9,11% | 106 | |
100-200 tys. | 5,97% | 74 | |
> 200 tys. | 18,33% | 91 | |
Zawód | Top management | 5,65% | 65 |
Pracownicy średniego szczebla | 9,87% | 66 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 15,66% | 78 | |
Emeryci | 57,66% | 224 | |
Inni | 11,16% | 36 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 55,42% | 123 |
Średnie | 31,29% | 106 | |
Wyższe | 10,05% | 80 | |
Inne | 3,25% | 26 |
Jak wynika z nieoficjalnych informacji TVP1 rozważa zastąpienie „Plebanii” nowym serialem codziennym. Miejsce produkcji może zająć „Galeria” przygotowywana przez ATM Grupę. Na razie nie zapadły jednak wiążące decyzje w tej sprawie. - Serial „Plebania” emitowany będzie przynajmniej do końca tego roku. Na bieżąco realizowane są kolejne odcinki - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowy TVP. Nadawca zapewnia, że na bieżąco przygląda się wynikom produkcji.
„Plebania” jest emitowana od 2000 roku. Obecnie można ją oglądać od poniedziałku do piątku o godzinie 17.25.
Dołącz do dyskusji: Plebania straciła widzów i może spaść z ramówki