Amazon może wystartować w Polsce na początku marca
Polska wersja platformy Amazon wraz z lokalną stroną internetową może pojawić się na początku marca 2021 roku - wynika z nieoficjalnych informacji. Firma nie komentuje spekulacji na temat debiutu w Polsce, będzie on miał znaczenie głównie dla naszych sprzedawców chcących oferować swoje produkty u amerykańskiego giganta.
Pogłoski na temat pojawienia się w Polsce lokalnej wersji platformy Amazon krążyły w branży e-commerce od kilku lat. Jednak pod koniec stycznia br. pojawiły się bardziej konkretne zapowiedzi na temat tego, że Amazon w końcu zaoferuje swoje usługi w naszym kraju za pośrednictwem zlokalizowanej w pełni strony internetowej.
Amazon podkreślił w styczniu, że przedsiębiorcy z Polski, którzy chcą prowadzić sprzedaż na jego platformie, mogą już rejestrować swoje konta w polskojęzycznej wersji panelu Seller Central. Jest on dostępny pod adresem sell.amazon.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Trzeba przy tym zaznaczyć, że dotychczas internauci z naszego kraju mogli robić zakupy w polskojęzycznej odsłonie niemieckiej wersji Amazona. Natomiast polscy sprzedawcy nie mogli wejść ze swoimi ofertami na platformę.
Amazon jest obecny biznesowo w naszym kraju od 2014 r. Centra Amazona działają już w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty), Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach. Koncern zapowiedział, że kolejne obiekt otworzy w br. w Świebodzinie.
Amazon.pl od początku marca?
Teraz pojawiły się nowe doniesienia na temat dokładniejszej daty debiutu polskiego Amazona. Jak twierdzi serwis Money.pl opierając się na własnych źródłach w środowisku e-commerce lokalna wersja platformy będzie dostępna od 1 marca 2021 r.
Czytaj także: Amazon wchodzi do Polski, uruchamia rejestrację dla sprzedawców
Biuro prasowe Amazona nie odpowiedziało na pytania Wirtualnemedia.pl związane z terminem startu serwisu na naszym rynku. Nieoficjalnie jednak niektórzy sprzedawcy otrzymali już informacje, że platforma ruszy z początkiem marca br.
Spekulowana data wejścia Amazona na nasz rynek kłóci się nieco z polityką, jaką Amazon stosował do tej pory na zewnętrznych rynkach. Chodzi o to, że od zapowiedzi startu do faktycznej premiery serwisu upływały dotąd 2 miesiące. To sugeruje, że polski Amazon powinien ruszyć u nas pod koniec, a nie z początkiem marca br. W grę wchodzi jednak termin tegorocznych świąt wielkanocnych, które przypadają na przełom marca i kwietnia i łączą się ze wzmożoną falą internetowych zakupów.
Czytaj także: Amazon po raz pierwszy od 17 lat tnie wydatki na reklamy
Pojawienie się polskiej wersji Amazona może stać się jednym z ważniejszych wydarzeń w naszej branży e-handlu w ostatnich latach. W rozmowach z Wirtualnemedia.pl eksperci branży podkreślali, że to będzie czas walki na rynku e-commerce, nie tylko ceną, ale przed wszystkim szybkością dostawy, na czym na pewno skorzystają klienci. A w tej batalii dotychczasowy lider, czyli Allegro, wcale nie stoi na przegranej pozycji.
W czwartym kwartale 2020 roku wpływy ze sprzedaży Amazona były o 44 proc. wyższe niż rok i wcześniej i wyniosły 125,6 mld. To więcej niż prognozował rynek. Łączne wpływy ze sprzedaży w całym 2020 roku wyniosły 386,1 mld dolarów, o 38 proc. więcej niż w 2019 r.
Dołącz do dyskusji: Amazon może wystartować w Polsce na początku marca