Popularne nazwiska na etykietach Coca-Coli w nowej kampanii marki
W ramach letniej kampanii w Stanach Zjednoczonych, w nowej odsłonie akcji „Share a Coke” na etykietach puszek i butelek Coca-Coli pojawią się nie tylko imiona, ale również wybrane nazwiska.
Akcję „Share a Coke” w USA Coca-Cola po raz pierwszy przeprowadziła w 2014 roku. Latem tego roku marka chce być jeszcze bliżej swoich konsumentów, dlatego też na etykietach napojów Coca-Coli w puszkach i butelkach pojawią się nie tylko imiona, ale też wybrane nazwiska.
Nie będą jednak umieszczane jednocześnie na opakowaniach, bo jak twierdzą przedstawiciele marketingu firmy, mogłoby się to wydać niecelowe i zawęzić mocno grupę docelową.
Na części opakowań pojawią się takie nazwiska, jak Johnson, Smth czy Lopez, a na pozostałych m.in. takie imiona, jak Chris, Sarah czy Matt. - Nazwiska dają nam możliwość zaproszenia większej liczby osób do zabawy - powiedział Evan Holod, dyrektor marki Coca-Cola. Jego zdaniem taki zabieg pozwala na osiągnięcie większego zasięgu.
Marka chce docierać do konsumentów również w trakcie takich wydarzeń, jak spotkania rodzinne, wesela itp.
Oprócz tego, że butelki i puszki Coca-Coli z wybranymi imionami i nazwiskami trafią do sprzedaży detalicznej, marka dodatkowo umożliwia personalizowanie ich opakowań i składanie zamówień w serwisie ShareaCoke.com.
Akcja ruszy w maju i potrwa do lipca br.
Coca-Cola wybierając nazwiska, które trafiły na opakowania jej napojów współpracowała z firmą badawczą, która zidentyfikowała na jej zlecenie ok. 200 nazwisk stanowiących ok. jedną czwartą populacji w wieku 13-34 lata w Stanach Zjednoczonych. Baza imion, które marketer wykorzystuje liczy ok. 800 haseł.
Projekt „Share a Coke” pierwotnie został wprowadzony przez Coca-Colę w Australii w 2011 roku. Trzy lata później akcję uruchomiono w USA. Jak podaje marketer, okazała się sukcesem, bo firmie po raz pierwszy od 2000 roku udało się zwiększyć sprzedaż na rynku amerykańskim. - Popularność tej akcji dowodzi, że proste pomysły marketingowe okazują się najlepszymi. Wprowadzając imiona na butelki Coca-Coli, nasza marka wkracza w pragnienie personalizacji. I nie ma wątpliwości, że konsumenci lubią widzieć swoje imię w dowolnym miejscu, nawet na butelce napoju. Ale ludzie szukają nie tylko własnych imion i nazwisk, ale też nazwisk członków rodziny, przyjaciół - powiedział Evan Holod.
Dodatkowo latem br. Coca-Cola nieco zmodyfikuje hasło akcji na „Share an Ice Cold Coke”, by zachęcić do konsumpcji napoju w upalne dni.
Wsparciem akcji będzie kampania reklamowa, obejmująca telewizję i internet. W jej ramach emitowane mają być trzy wersje spotów. Za ich kreację odpowiada agencja Fitzco McCann z Atlanty. Kampania ma potrwać 13 tygodni.
Dołącz do dyskusji: Popularne nazwiska na etykietach Coca-Coli w nowej kampanii marki