Reklamy tygodnia: Jacobs, KitKat, Lelo Hex i McDonald’s (wideo)
Do naszego cotygodniowego zestawienia najlepszych reklam minionego tygodnia trafiły tym razem po dwie kampanie polskie i zagraniczne. Są to rodzime spoty promujące marki KitKat i Jacobs oraz międzynarodowe reklamy McDonald’s oraz Lelo Hex.
KitKat: „Czas na przerwę, czas na KitKat” z Maciejem Rybusem
Agencja: MEC Wavemaker
Marka KitKat, która nie jest sponsorem Euro 2016 genialnie wykorzystała fakt popularności tego sportowego wydarzenia do własnej promocji. W mega szybkim tempie powstała ciekawa kreacja. Szczególne brawa za to, że nie postawiła - jak większość marketerów - na piłkarza, który bierze czynny udział w rozgrywkach, ale tego, którego z rywalizacji wykluczyła kontuzja.
KitKat, marka batonów z portfolio Nestlé, prowadzi kampanię z udziałem Macieja Rybusa, piłkarza polskiej reprezentacji. Marka, która na całym świecie promuje się hasłem „czas na przerwę, czas na KitKat”, wykorzystuje przerwę w grze zawodnika.
Kontuzja zawodnika uniemożliwiła mu udział w Euro 2016. Nestlé zaangażowało więc Rybusa do występu w kampanii KitKat - marki, którą od lat reklamuje hasło „czas na przerwę, czas na KitKat”. Spot z udziałem Macieja Rybusa nawiązuje do piłkarskich emocji i utrzymany jest w duchu mistrzostw.
Reklama emitowana jest w serwisach VoD oraz w mediach społecznościowych. Za pomysł i realizację akcji odpowiada MEC Wavemaker, część content marketingowa agencji MEC. Od pomysłu do premiery spotu upłynął tydzień. Media do kampanii zaplanował MEC.
Lelo Hex: Charlie Sheen opowiada o zarażeniu wirusem HIV
Ciekawy pomysł na promocję prezerwatyw. Wreszcie ktoś przypomniał, że mogą ratować życie, bo chronią przed groźnymi chorobami. Wiarygodność przekazu wzmacnia fakt pokazania w spocie człowieka, którego lekkomyślność spowodowała, że dziś jest nosicielem wirusa HIV.
Firma Lelo, producent seksgadżetów, wprowadziła na rynek nowe prezerwatywy Lelo Hex. Ambasadorem marki został aktor Charlie Sheen, który jest nosicielem wirusa HIV.
W spocie reklamowym marki Lelo Hex Charlie Sheen opowiada o swojej przeszłości, beztroskim życiu i niechęci do stosowania prezerwatyw. Ostrzega, że ludzie niesłusznie wierzą, że nie grozi im zarażenie chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Charlie Sheen w ub.r. ujawnił, że jest nosicielem wirusa HIV.
Przedstawiciele firmy Lelo podają, że sprzedaż prezerwatyw spada mimo że globalnie rośnie liczba zakażeń wirusem HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Firma w reklamie z Charlie Sheenem promuje nowe prezerwatywy Lelo Hex, przekonując, że są one niezwykle cienkie, ale jednocześnie bardzo mocne. Na razie nie trafiły jeszcze do sprzedaży. Firma bada rynek - chce by jej projekt poparło 10 tys. osób, które kupią zestaw 12 prezerwatyw za 12 funtów.
Charlie Sheen pojawi się też na eventach, które firma Lelo organizuje w Londynie i Nowym Jorku
McDonald’s - „Come as you are” na Euro 2016
Agencja: BETC Paris
Fantastyczna akcja, pokazująca że sport to rywalizacja, która może też jednoczyć. Świetna odpowiedź na zachowania, które w takich sportowych sytuacjach mieć miejsca nie powinny.
McDonald’s, który jest jednym ze sponsorów Euro 2016, rozpoczął kampanię reklamową mającą przeciwstawiać się chuligańskim wybrykom towarzyszącym niektórym meczom. W reklamach jednoczy narody.
Na billboardach z logo McDonald’s pokazano fanów piłki nożnej, którzy w rękach trzymają szaliki, jakie zwykle na meczach mają kibice. Te jednak są wyjątkowe, bo wyglądają jak zszyte z dwóch różnych, których reprezentacje grają przeciw sobie w Euro 2016. Jedna część ma barwy jednego kraju, a druga - innego. Z ich połączenia powstają nowe nazwy. I tak: Polska i Niemcy to Polmany, Szwecja i Włochy to Swetaly, Anglia i Słowacja to Englakia, Francja i Szwajcaria to Freland.
Kampania, do której zdjęcia wykonała Kim Reenberg, ma promować tolerancję i różnorodność. Główny slogan zamieszczony na plakatach reklamowych brzmi: „Come as you are”.
Pomimo złych zdarzeń, które towarzyszą niektórym meczom, McDonald’s chce zwrócić uwagę, że jednak piłka nożna jednoczy ludzi i fanów tego sportu, nawet krajów, które ze sobą walczą na boisku sportowym.
Jacobs: reklama z Anną Starmach i Mateuszem Gesslerem
Agencje: Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions, Havas Media
Ta kampania zasługuje na wyróżnienie dlatego, że jej kreacja jest dobrze przemyślana. Niby nie wprost, ale jednak bardzo ciekawie - poprzez miejsce akcji i samą fabułę reklamy - nawiązuje do programu, z którego znani są obecnie Anna Starmach i Mateusz Gessler.
Firma Jacobs Douwe Egberts Polska rozpoczęła kampanię reklamową marki kawy Jacobs. Napój w wersji mrożonej promują Anna Starmach i Mateusz Gessler znani z roli jurorów w programie „Masterchef Junior” w TVN.
W komunikacji występują profesjonalni szefowie kuchni i jurorzy programu „Masterchef Junior” w TVN: Anna Starmach, która prowadzi własne programy kulinarne w kanałach Grupy TVN, oraz Mateusz Gessler - restaurator prowadzący lokal Warszawa Wschodnia.
Tło reklamy przypomina studio show TVN, w którym dzieci rywalizowały o miano najlepszego kucharza. Spot zaczyna się od sceny, w której kończą się zdjęcia do programu. Obok Anny Starmach i Mateusza Gesslera w reklamie występuje też chłopczyk, który finalnie przygotowuje im mrożoną kawę.
Za współpracę z gwiazdami odpowiedzialna jest Agencja Gwiazd Filip Mecner Artist Management. Za kreację reklam odpowiada agencja Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, ich produkcją zajął się dom produkcyjny Selfish 3 Production, a postprodukcją studio Badi Badi. Media do kampanii zaplanował i kupił dom mediowy Havas Media.
Mateusz Gessler debiutuje w reklamie Jacobs. Anna Starmach już promowała tę kawę dwa lata temu.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Jacobs, KitKat, Lelo Hex i McDonald’s (wideo)