Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu (raport)
Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych reklamodawców w telewizji w pierwszym półroczu 2023 roku pod względem GRP był Aflofarm. Na podium znalazły się Polpharma i US Pharmacia. - Liderem wzrostów okazał się być P&G (do góry o 24 proc.), który postanowił postawić w tym roku na swoje męskie marki - Gillette i Old Spice - mówi nam Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
Bloki reklamowe Aflofarmu w pierwszym półroczu 2023 roku wygenerowały sumarycznie 95 474 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 3,93 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Druga w rankingu spółka Polpharma wygenerowała 62 737 GRP (wzrost o 4,22 proc.). Podium uzupełnia US Pharmacia (61 482 GRP; + 4,03 proc.).
Z szóstego na czwarte miejsce awansowało Pepsico (35 143 GRP; + 8,23 proc.) - najwyżej sklasyfikowana spółka nie będąca koncernem farmaceutycznym. Pierwszą piątkę (po spadku z czwartej lokaty) uzupełnia koncern Natur Produkt Pharma (33 198 GRP; - 5,22 proc.).
W top 10 znalazły się jeszcze takie koncerny, jak: Lidl (30 534 GRP; - 10,78 proc.), Ferrero (25 653 GRP; - 14,99 proc.), Procter & Gamble (25 451 GRP; + 23,83 proc.), Reckitt Benckiser (24 781 GRP; - 12,61 proc.) i Jeronimo Martins (23 839 GRP; - 7,48 proc.).
- Na podium niestety jak zwykle zawiewa nudą. Liderzy jakby się umówili i wszyscy zwiększyli swoją aktywność dokładnie o 4 proc. Tuż za podium uplasowało się Pepsico, które w tym roku największy nacisk do tej pory stawia na KFC (co z resztą było widać również w zestawieniu najsilniejszych marek) - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
- Liderem wzrostów okazał się być P&G (do góry o 24 proc.), który postanowił postawić w tym roku na swoje męskie marki - Gillette i Old Spice, ta pierwsza zalicza prawie trzykrotny wzrost ilości wygenerowanych GRP. Największy skok natomiast zalicza Grupa Beiersdorf (właściciel marki Nivea), która przeskoczyła aż 12 pozycji w górę, dzięki czemu w końcu załapuje się do rankingu. Poza wspomnianym Beiersdorfem do ranking dołączył Loreal, Kaufland i Mondelez – analizuje ekspert.
Jak informuje Zientek, w pierwszym półroczu 2023 roku poza ranking top 20 wypadły: Nestle, Kompania Piwowarska, Hasco oraz Grupa Iliad (właściciel marki Play). - Ten ostatni zalicza największy regres - spadek o 41 proc. oraz o 18 pozycji w dół, ale to jak już wspominaliśmy efekt wysokiej bazy z zeszłego roku - komentuje nam.
- Po raz pierwszy odkąd przygotowujemy zestawienie, mamy w nim reprezentacje kategorii „beauty” i to od razu w postaci dwóch reklamodawców - dodaje Bartosz Zientek.
GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.
Dołącz do dyskusji: Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu (raport)