Spada sprzedaż dwutygodników people, liderem „Party” (raport za 2014 rok)
W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było niezmiennie „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”, a najmniej - „Viva!”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w 2014 roku wyniosła 286 874 egz. W porównaniu do 2013 roku była ona niższa o 17,23 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 22,87 proc. i średni wynik na poziomie 225 655 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 19,57 proc. do 161 929 egz.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 38,87 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w ub.r. uplasował się na poziomie 85 048 egz. Magazyn ten spadł z miejsca piątego na szóste – ostatnie.
Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji „Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół o 15,01 proc. do 144 773 egz.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 387 134 | 286 948 | 286 874 | 467 487 | 346 674 | 346 610 |
Show | 316 368 | 225 655 | 225 655 | 424 371 | 292 566 | 292 566 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 243 006 | 162 413 | 161 929 | 302 029 | 201 820 | 201 323 |
Viva | 238 382 | 144 827 | 144 773 | 267 175 | 170 580 | 170 338 |
Gala | 171 387 | 91 390 | 91 333 | 211 149 | 123 629 | 123 524 |
Grazia | 151 616 | 85 200 | 85 048 | 269 394 | 139 282 | 139 132 |
W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 225 018 egz. po spadku o 26,81 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (190 482 egz., spadek o 15,32 proc.).
Również i w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Flesz”, który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego wynik zmalał o 36 proc. do 110 555 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 351 085 | 225 085 | 225 018 | 413 570 | 307 521 | 307 454 |
Show | 300 615 | 190 482 | 190 482 | 333 227 | 224 945 | 224 945 |
Viva | 199 652 | 111 901 | 111 851 | 246 926 | 144 355 | 144 355 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 192 092 | 111 039 | 110 555 | 256 581 | 173 345 | 172 744 |
Grazia | 131 960 | 61 182 | 61 007 | 169 970 | 88 310 | 88 160 |
Gala | 119 439 | 60 629 | 60 579 | 148 299 | 81 311 | 81 261 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dwutygodników people, liderem „Party” (raport za 2014 rok)