Tauron unieważnił przetarg na obsługę mediową i rozpisał go na nowo
Spółka Tauron Sprzedaż unieważnił przetarg na planowanie i zakup mediów 22 maja br., a trzy dni później ogłosił go na nowo. O budżet w wysokości 12,3 mln zł walczyły Starcom (Publicis Media), ClickAd i Media Group.
Prowadzone od początku kwietnia br. postępowanie na wybór domu mediowego zostało unieważnione już po otwarciu ofert zainteresowanych współpracą ze spółką agencji. Jak podano w uzasadnieniu, postępowanie unieważniono ponieważ było ono „obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Wada ta dotyczyła modyfikacji "Specyfikacji Istotnych Warunków Umowy Ramowej" - 23 kwietnia plik zawierający wytyczne do przygotowania media planów zastąpiono nowym plikiem z nowa treścią, w związku z czym firmy składające oferty mogły mieć różne informacje dotyczące tych wytycznych. Jak podaje spółka, to skutkuje niemożliwością porównania ofert, a przede wszystkim może to mieć wpływ na wynik przetargu.
Dlatego też trwający przetarg unieważniono i trzy dni później, 25 maja ogłoszono go ponownie. Zainteresowane agencje mogą składać oferty do 7 czerwca. Warunki przetargu nie zostały zmienione. Wybrana w nim agencja zajmie się kompleksową obsługą w zakresie planowania, zakupu czasu antenowego i powierzchni reklamowej w mediach (telewizja, radio, prasa) oraz efektywnej realizacji kampanii reklamowych. Podobnie jak przed rokiem spółka planuje wybór maksymalnie dwóch firm. Umowa ze zwycięzcą bądź zwycięzcami zostanie zawarta do końca br., a głównym kryterium wyboru oferty jest cena.
Przypomnijmy, że oferty w unieważnionym właśnie postępowaniu złożyły agencje: ClickAd, Media Group i Starcom. Ten ostatni broni obsługi klienta - latem ub.r. wygrał przetarg spółki na planowanie i zakup mediów wspólnie z Initiative (IPG Mediabrands). Umowę wówczas zawarto na okres 12 miesięcy.
Starcom zaproponował w swojej ofercie prowizję na tv, prasę i radio na poziomie 0,0001 proc. oraz rabat na radio na poziomie 81 proc., a na prasę - 81,7 proc. ClickAd złożył ofertę z prowizją na telewizję w wysokości 0,01 proc., na radio i prasę - 0,05 proc., zaś średnie rabaty jakie zobowiązała się zapewnić wynoszą 85 proc. na radio i 79,9 proc. na prasę. W ofercie Media Group prowizja na tv, prasę i radio wynosi po 0,01 proc., a rabat na radio wynosi 82,5 proc., zaś na prasę - 80,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Tauron unieważnił przetarg na obsługę mediową i rozpisał go na nowo
Co za bełkot...😂