SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zara pokaże streaming na żywo z zakupów. Rusza z eksperymentem w Europie

Chiński fenomen, którym w ostatnich miesiącach okazał się live shopping, już wkrótce trafi także do Stanów Zjednoczonych i Europy. Marka Zara ujawniła oficjalnie, że będzie organizować streaming zakupów na żywo również dla swoich klientów na Zachodzie. Gdzie będzie można oglądać?

Początek 2024 roku okazał się wyjątkowo dobry dla marki Zara, zwłaszcza w odniesieniu do chińskiego rynku. Jak informuje Reuters, sieć w pierwszych trzech miesiącach wyprzedała się ze wszystkich rozmiarów w 50 proc. więcej produktów niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Firma łączy te wyniki z listopadowym debiutem cotygodniowego show, w których modelki wykonują zakupy na żywo.

Według informacji agencji Zara poszukuje nowych sposobów na przyciągnięcie i zaangażowanie potencjalnych klientów w związku z obawą, że nadchodzi spowolnienie wzrostu na rynku fast fashion. Jak wynika z analiz firmy EDITED, idea live shoppingu okazała się pod tym względem strzałem w dziesiątkę. Pięciogodzinny program, który Zara emituje za pomocą siostrzanej dla TikToka aplikacji Douyin, przyciąga średnio 800 tys. odbiorców.

Czym jest live shopping?

Zachodni klienci nie są (póki co) zaznajomieni zbyt dobrze, że fenomenem streamingu zakupów na żywo. Przedstawiciel Zary, który rozmawiał z Reutersem, potwierdza jednak chęć wypróbowania tego formatu na tamtejszych rynkach. Jego zdaniem “z punktu widzenia rozrywki to jest jakby ewolucja”. Na czym polega jednak live shopping w Chinach?

Zara nadaje swój program ze studia w Szanghaju liczącego ponad 1000 metrów kwadratowych. W trakcie trwającego pięć godzin programu widzowie mogą obserwować modelki w ubraniach marki, jak przymierzają buty i różnego rodzaju dodatki. Obserwowany obraz przełącza się między siedmioma kamerami, które pokazują również tradycyjny wybieg dla modelek, a także kulisy, gdzie przygotowywany jest makijaż. Całość została utrzymana w spokojnym tempie, który odróżnia live streamy Zary od typowych programów na żywo poświęconych sprzedaży ubrań czy dodatków. Nad każdy programem pracuje ponad 70 osób.

Streaming z zakupów pozwolił Zarze na zbudowanie silnej świadomości marki w Chinach oraz zwiększenie sprzedaży i to pomimo faktu, że firma od 2019 roku zlikwidowała niemal 380 sklepów stacjonarnych w tym kraju.

Zara wprowadzi streaming na żywo z zakupów do USA i Europy. Gdzie oglądać?

Według wstępnych zapowiedzi program live shopping zadebiutuje w krajach Zachodu między sierpniem a październikiem bieżącego roku. Zara postanowiła, że nie udostępni streamów żadnemu zewnętrznemu podmiotowi takiemu jak Douyin. Zamiast tego będzie prezentować wspomniany format amerykańskim i europejskim klientom za pomocą aplikacji i własnej strony internetowej. Prowadzące programu zostały już wybrane i będą to “dwie bardzo dobrze znane osobistości ze świata mody”. Zara na razie nie ujawniła jednak ich nazwisk.

Skierowany do zachodniego odbiorcy streaming zaprezentuje wybrane kolekcje z linii Zara Women i będzie trwał krócej niż jego chiński odpowiednik (od 45 min do godziny). Użytkownicy nadal będą mogli jednak zadawać pytania na żywo, reagować emotkami i komentować stroje. Live shopping rozpocznie swoje podboje w USA, Wielkiej Brytanii i bliżej niesprecyzowanych europejskich krajach.

Dołącz do dyskusji: Zara pokaże streaming na żywo z zakupów. Rusza z eksperymentem w Europie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Nie mówi się "zara" tylko "za chwilę" ewentualnie "za moment".
7 2
odpowiedź
User
ddd
Nie mówi się "zara" tylko "za chwilę" ewentualnie "za moment".


No, to tera wiem.
7 0
odpowiedź
User
Max
Coś dla glonów umysłowych
1 0
odpowiedź