„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” z największym spadkiem
W marcu 2015 roku większość tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w marcu 2015 roku wyniosła 144 435 egz. Było to o 3,67 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy zwiększył się o 6,39 proc. do 123 443 egz. Tytuł ten przed rokiem był trzeci.
Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem w marcu br. zmniejszyła się o 1,30 proc. i wyniosła 116 345 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 75 697 egz., po spadku o 6,92 proc.
Oczko niżej uplasował się tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), który zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 17,47 proc. do 53 195 egz.
Z kolei największy wzrost w marcu br., wynoszący 17,26 proc. do 18 855 egz., miał plasujący się na ósmej pozycji „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
208 704 |
144 435 |
144 435 |
200 123 |
149 944 |
149 944 |
Newsweek Polska |
184 505 |
123 555 |
123 443 |
175 950 |
116 033 |
116 033 |
Polityka |
170 551 |
116 377 |
116 345 |
170 500 |
117 909 |
117 879 |
W Sieci |
150 904 |
75 697 |
75 697 |
171 972 |
81 329 |
81 329 |
Tygodnik Do Rzeczy |
121 559 |
62 120 |
53 195 |
153 194 |
73 384 |
64 459 |
Wprost |
126 289 |
113 288 |
44 702 |
123 749 |
117 638 |
47 189 |
Gazeta Polska |
105 818 |
36 624 |
36 151 |
128 257 |
43 473 |
42 809 |
Tygodnik Powszechny |
39 300 |
19 255 |
18 855 |
34 200 |
16 487 |
16 079 |
Przegląd |
51 000 |
17 069 |
17 069 |
51 000 |
18 374 |
18 374 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
466 810 |
292 073 |
292 073 |
490 116 |
306 973 |
306 973 |
W marcu br. w porównaniu do lutego br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty. Najwięcej zyskał „Newsweek” (11,31 proc.), a najwięcej stracił „Wprost” (AWR „Wprost”; 34,41 proc.). Spadek ten to głównie skutek publikacji o Kamilu Durczoku, które wywindowały sprzedaż dwóch wydań magazynu w lutym (dowiedz się więcej).
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
marzec |
luty |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
208 704 |
144 435 |
144 435 |
207 926 |
140 802 |
140 802 |
Newsweek Polska |
184 505 |
123 555 |
123 443 |
165 455 |
110 896 |
110 896 |
Polityka |
170 551 |
116 377 |
116 345 |
168 250 |
115 496 |
115 496 |
W Sieci |
150 904 |
75 697 |
75 697 |
157 093 |
74 994 |
74 994 |
Tygodnik Do Rzeczy |
121 559 |
62 120 |
53 195 |
124 730 |
61 281 |
52 356 |
Wprost |
126 289 |
113 288 |
44 702 |
134 979 |
137 042 |
68 152 |
Gazeta Polska |
105 818 |
36 624 |
36 151 |
109 758 |
37 358 |
36 844 |
Tygodnik Powszechny |
39 300 |
19 255 |
18 855 |
40 125 |
18 386 |
17 974 |
Przegląd |
51 000 |
17 069 |
17 069 |
51 000 |
16 883 |
16 883 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
466 810 |
292 073 |
292 073 |
468 810 |
303 234 |
303 234 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” z największym spadkiem