Red8 wygrywa obsługę Tesco, koniec reklam z Heniem i Krysią
Agencja Red8 Advertising wygrała przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki hipermarketów Tesco. Oznacza to koniec stworzonego przez agencję PZL formatu reklamowego, którego bohaterami byli Henio i Krysia.
Tesco Polska potwierdziło w czwartek, że obsługę reklamową firmy przejmuje agencja Red8 Advertising. W trwającym ponad dwa miesiące postępowaniu okazała się lepsza od PZL, Brain i Grandes Kochonos.
Poprzednio, od 2008 roku, dla Tesco pracowała agencja PZL, która przygotowała format reklamowy z parą animowanych bohaterów: Heniem i Krysią. Występowali oni przede wszystkim w reklamach telewizyjnych, a sam Henio był gwiazdą kilku internetowych virali (przygotowanych przez agencje Pride & Glory Interactive i Lemon Sky): wcielił się w role Natanka-Batmanka, piłkarza (zobacz ten spot) i Feliksa Baumgartnera (obejrzyj to). Bohaterowie jako Eksperci Tesco mają obecnie 540 tys. fanów na Facebooku.
Koniec współpracy Tesco z PZL oznacza najprawdopodobniej zakończenie cyklu reklam z Heniem i Krysią. Biuro prasowe sieci hipermarketów nie chce na razie tego potwierdzić ani poinformować, kiedy zacznie się pierwsza kampania przygotowana przez Red8. - Wszystkie informacje podamy w stosownym czasie - mówi nam Jakub Jaremko.
Przypomnijmy, że od dwóch lat w niektórych reklamach Tesco występuje też Robert Makłowicz (obejrzyj ostatnią z nich). Dodatkowo wizerunek kucharza jako „łowcy smaków” znalazł się na opakowaniach części produktów żywnościowych marek własnych sieci (więcej na ten temat).
Według danych Kantar Media w ub.r. cennikowe wydatki reklamowe Tesco Polska (bez uwzględnienia internetu) wyniosły 150,6 mln zł, o 86 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz dane wszystkich czołowych marketów).
Dołącz do dyskusji: Red8 wygrywa obsługę Tesco, koniec reklam z Heniem i Krysią