Samsung wygrywa w sprzedaży smartfonów z Apple na świecie, ale przegrywa w USA
Kluczowa dla rynkowej wartości i przychodów konkurujących ze sobą na różnych polach firm Samsung i Apple jest sprzedaż smartfonów.
W tym roku kurs akcji Samsunga wzrósł o ponad 30 proc., dzięki czemu wartość koreańskiej firmy sięgnęła ok. 210 miliardów dolarów. Apple jest jednak warte ponad dwa razy więcej - sporo ponad 500 miliardów dolarów.
Każdego kwartału Samsung sprzedaje więcej smartfonów niż jakikolwiek inny producent. Według IDC, w II kwartale br. było to 77 milionów urządzeń, czyli o ok. 4 miliony więcej rok do roku (+5,4 proc.), podczas gdy drugie w rankingu Apple sprzedało 40,4 miliona swoich iPhone'ów i zanotowało blisko 15-proc. spadek.
Za to jak pokazują dane comScore, Apple jest liderem w USA pod względem liczby użytkowników smartfonów. W czerwcu br. ponad 43 proc. smartfonów będących w użytkowaniu przez amerykańskich konsumentów stanowiły urządzenia giganta z Cupertino. To co prawda nieco niższy odsetek niż rok wcześniej, ale jednocześnie wyższy niż jeszcze w 2013 r.
Samsung ma tutaj udział na poziomie 29,2 proc., czyli o 5,5 pkt. proc. większy niż trzy lata temu.
Ponadto firma eMarketer szacuje, że 43,5 proc. użytkowników smartfonów zza oceanu stanowią w tym roku użytkownicy iPhone'ów. Analiza nie uwzględnia podziału na producentów, tylko na systemy operacyjne. Urządzenia Samsunga przypisano do Androida, a wszystkie smartfony z tym systemem odpowiadają łącznie za 52 proc. urządzeń użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Samsung wygrywa w sprzedaży smartfonów z Apple na świecie, ale przegrywa w USA