Wpływy Stopklatki 6 proc. w górę. Dzięki niższym kosztom strata zmalała o 1,6 mln zł
W minionym półroczu Stopklatka (należąca do Kino Polska TV) osiągnęła wzrost przychodów o 6,1 proc. do 13,75 mln zł, natomiast dzięki spadkowi kosztów operacyjnych miała 158 tys. zł zysku operacyjnym, a strata netto zmalała o 1,63 mln zł. W samym drugim kwartale br. spółka zanotowała 543 tys. zł zysku netto.
W raporcie finansowym Stopklatka podała, że jej przychody zwiększyły się dzięki wzrostowi oglądalności kanału Stopklatka TV. Według danych Nielsen Audience Measurement w minionym półroczu zanotował on 68 638 widzów średniej oglądalności minutowej i 1,05 proc. udziału w rynku oglądalności, po wzroście w skali roku o 12,9 proc.
- Głównym czynnikiem wpływającym na większą widownię kanału Stopklatka TV było rozszerzenie biblioteki programowej, nowości na antenie kanału oraz większa ilość premier. Nowe zakupy aktywów programowych były wsparte regularnymi kampaniami marketingowymi oraz działaniami PR - wyliczono w sprawozdaniu.
W samym drugim kwartale procentowy wzrost wpływów firmy był jeszcze wyższy - o 8,9 proc. do 7,67 mln zł.
Dużo mniej na wynagrodzenia i amortyzację
Koszty operacyjne Stopklatki w zeszłym półroczu wyniosły 13,44 mln zł, po spadku o 8,4 proc. z 14,67 mln zł rok wcześniej. Tylko w drugim kwartale zmalały o 8,1 proc. 6,98 mln zł.
Przyczynił się do tego przede wszystkim spadek wydatków na świadczenia pracownicze i amortyzację. W ujęciu półrocznym te pierwsze zmniejszyły się z 1,46 mln zł do 775 tys. zł, a drugie - z 4,52 do 4,14 mln zł.
Za to więcej nadawca przeznaczył na treści: w pierwszej połowie ub.r. 1,27 mln zł, a w minionym półroczu - 2,11 mln zł.
W efekcie Stopklatka osiągnęła w br. zysk operacyjny - w minionym półroczu 158 tys. zł, a w drugim kwartale 657 tys. zł, wobec odpowiednio 1,48 mln zł i 803 tys. zł straty rok wcześniej.
Mocno poprawił się też wynik netto spółki. W całym półroczu strata zmalała z 1,7 mln zł do 70 tys. zł, a w drugim kwartale br. firma osiągnęła 543 tys. zł zysku, podczas gdy przed rokiem miała 924 tys. zł straty.
Stopklatka przejęta od Agory przez Kino Polska TV
Od połowy ub.r. większościowym akcjonariuszem Stopklatki jest Kino Polska TV – najpier kupiło 41,14 proc. jej akcji od Agory, a potem przejęło kolejne pakiety akcji od mniejszych inwestorów. Obecnie ma 97,8 proc. kapitału spółki.
Jej szacunkowe wyniki finansowe w zeszłym półroczu podano w połowie lipca. - To zasługa wzrostu wyników oglądalności oraz lepszego wykorzystania zasobów reklamowych w ramach naszej Grupy. Widoczne są też efekty synergii polegające na ograniczeniu kosztów zakupu licencji, działań marketingowych i sprzedażowych - skomentował Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Stopklatka od 9 lat jest notowana na rynku giełdowym NewConnect. Obecnie kurs jej akcji to 6,10 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 68,14 mln zł. Ostatnie jak na razie transakcje na walorach firmy przeprowadzono 1 sierpnia.
Dołącz do dyskusji: Wpływy Stopklatki 6 proc. w górę. Dzięki niższym kosztom strata zmalała o 1,6 mln zł