„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” o 29 proc. w dół w styczniu
W styczniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 2,41 proc. i wyniosła 102 708 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,64 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 390 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce w analizowanym okresie awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 43 897 egz., po wzroście o 11,06 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 563 egz., po spadku o 28,60 proc. - największym w rankingu.
Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował stratę sprzedaży w skali roku o 3,85 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 35 110 egz.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
204 427 |
102 708 |
102 708 |
194 874 |
105 336 |
105 243 |
Auto Świat |
111 980 |
67 473 |
67 390 |
119 481 |
71 715 |
70 668 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
43 897 |
43 897 |
87 972 |
39 709 |
39 524 |
Top Gear |
81 995 |
37 705 |
37 563 |
89 974 |
52 771 |
52 611 |
Auto Świat Poradnik |
64 982 |
35 154 |
35 110 |
69 996 |
36 547 |
36 516 |
Auto Motor i Sport |
49 700 |
24 748 |
24 748 |
51 997 |
29 102 |
29 102 |
Świat Motocykli |
26 850 |
12 600 |
12 600 |
37 000 |
15 717 |
15 717 |
Automobilista |
18 200 |
7 678 |
7 638 |
19 500 |
7 826 |
7 826 |
Classic Auto |
14 000 |
6 747 |
6 747 |
14 400 |
7 761 |
7 761 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 8,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 17,01 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 63,84 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 28,03 proc., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora).
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
204 427 |
102 708 |
102 708 |
211 613 |
112 571 |
112 571 |
Auto Świat |
111 980 |
67 473 |
67 390 |
138 308 |
81 315 |
81 200 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
43 897 |
43 897 |
85 000 |
40 727 |
40 727 |
Top Gear |
81 995 |
37 705 |
37 563 |
49 992 |
23 069 |
22 926 |
Auto Świat Poradnik |
64 982 |
35 154 |
35 110 |
66 980 |
43 938 |
43 938 |
Auto Motor i Sport |
49 700 |
24 748 |
24 748 |
49 690 |
24 136 |
24 136 |
Świat Motocykli |
26 850 |
12 600 |
12 600 |
33 000 |
17 633 |
17 508 |
Automobilista |
18 200 |
7 678 |
7 638 |
18 200 |
6 720 |
6 720 |
Classic Auto |
14 000 |
6 747 |
6 747 |
14 000 |
5 867 |
5 867 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” o 29 proc. w dół w styczniu