Strategy Analytics: wolniejszy wzrost sprzedaży komórek w III kw.
W III kwartale bieżącego roku tempo wzrostu sprzedaży telefonów komórkowych na całym świecie było najniższe od 2002 roku.
Z danych firmy Strategy Analytics wynika, że między lipcem a wrześniem bieżącego roku na całym świecie sprzedano 303 miliony telefonów komórkowych, czyli zaledwie o 5 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - informuje serwis CNNMoney.com.
Niekwestionowanym liderem była fińska Nokia z liczbą 117,8 miliona sprzedanych komórek i 38,9 procenta udziałów w rynku. Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (51,8 mln, 17,1 procenta rynkowych udziałów), Sony Ericsson (25,7 mln, 8,5 procenta), Motorola (25,4 mln, 8,4 procenta), LG (23 mln, 7,6 procenta) oraz Apple (6,9 mln, 2,3 procenta). Pozostali producenci sprzedali w III kwartale łącznie 52,1 miliona urządzeń (46,9 procenta rynku).
Strategy Analytics prognozuje, że w ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku poziom wzrostu również wyniesie około 5 procent, co da 345 milionów sprzedanych komórek. Z kolei w całym 2008 roku ma zostać sprzedanych 1,23 miliarda urządzeń - o 9 procent więcej niż w roku ubiegłym.
źródło: CNNMoney.com
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: wolniejszy wzrost sprzedaży komórek w III kw.