Wszystkie dwutygodniki TV na minusie. „Super TV” stracił najwięcej
W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Super TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2015 roku wyniosła 337 363 egz. Była ona o 11,61 proc. mniejsza, niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 190 657 egz., po spadku o 9,30 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 153 023 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 26,52 proc.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w kwietniu br. wynoszącym 129 748 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 32,72 proc.
Warto dodać, że „Telemax” od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., przeszedł z cyklu tygodniowego na dwutygodniowy, a „Super TV” - od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w kwietniu 2015 roku na poziomie 49 591 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował stratę wynoszącą 19,78 proc.
kwiecień |
||||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
499 925 |
337 363 |
337 363 |
574 997 |
381 694 |
381 694 |
TV14 |
304 923 |
190 657 |
190 657 |
357 485 |
210 210 |
210 210 |
Tele Max |
237 457 |
153 023 |
153 023 |
314 928 |
208 256 |
208 256 |
Super TV |
239 949 |
129 748 |
129 748 |
302 166 |
192 854 |
192 854 |
Ekran TV |
94 889 |
49 591 |
49 591 |
111 620 |
61 819 |
61 819 |
* tytuł ukazywał się jako tygodnik |
W kwietniu 2015 roku w porównaniu do marca 2015 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „TV 14” - było to 9,95 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
499 925 |
337 363 |
337 363 |
526 557 |
361 898 |
361 898 |
TV14 |
304 923 |
190 657 |
190 657 |
324 950 |
211 722 |
211 722 |
Tele Max |
237 457 |
153 023 |
153 023 |
256 615 |
160 076 |
160 076 |
Super TV |
239 949 |
129 748 |
129 748 |
249 948 |
139 266 |
139 266 |
Ekran TV |
94 889 |
49 591 |
49 591 |
95 530 |
54 177 |
54 177 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dwutygodniki TV na minusie. „Super TV” stracił najwięcej