SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen wprowadza The Gauge. Będzie liczył oglądalność platform streamingowych

Firma analityczna Nielsen zaczęła stosować w USA nową platformę pomiarową o nazwie The Gauge. Dzięki specjalnemu urządzeniu podłączonemu w wybranym gospodarstwie domowym możliwe jest dostarczanie danych o oglądalności serwisów VOD. Pierwsze wyniki wskazują, że streaming stanowi średnio 26 proc. wszystkich treści odbieranych w telewizorach.

Nielsen to firma zajmująca się analizami rynków medialnych i pomiarami oglądalności programów telewizyjnych. Nielsen jest obecny w ponad stu krajach, w tym także w Polsce.

The Gauge mierzy streaming, Netflix i YouTube na czele

Teraz Nielsen poinformował o rozszerzeniu swoich możliwości analitycznych. Firma zaczęła stosować w Stanach Zjednoczonych platformę o nazwie The Gauge.

Czytaj także: „Wiadomości”: w badaniu Nielsena zaniżona oglądalność meczów Euro 2020

Wprowadzane przez Nielsena rozwiązanie polega na zastosowaniu u wybranych użytkowników specjalnego urządzenia, które mierzy rodzaj treści oglądanych w telewizorach oraz związane z tym zwyczaje widzów.

Jedną z zalet The Gauge jest to, że pozwala ono uzyskać dane dotyczące oglądalności i popularności serwisów streamingowych.

Na wstępie Nielsen podał dane za maj 2021 r. na podstawie pomiarów z 14 tys. amerykańskich gospodarstw domowych. Z uzyskanych informacji wynika, że wśród Amerykanów największą popularnością  podczas oglądania cieszy się telewizja kablowa (39 proc.), zaś na platformy VOD  i streamingowe przypada 26 proc.

Czytaj także: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 32 proc. Polsat z największymi wpływami (raport)

W tym ostatnim segmencie w maju br. najbardziej popularne okazały się Netflix i YouTube (po 6 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się platformy Hulu (3 proc.), Amazon Prime Video (2 proc.) oraz Disney+ (1 proc.).

Nielsen nie podaje na razie bliższych szczegółów dotyczących tego, w jaki sposób funkcjonuje The Gauge od strony technicznej. Firma nie informuje też, czy planuje rozszerzenie pomiarów za pomocą tej platformy na innych rynkach niż Stany  Zjednoczone.

Dołącz do dyskusji: Nielsen wprowadza The Gauge. Będzie liczył oglądalność platform streamingowych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jk
a tv to dobrze licza?;)
0 0
odpowiedź
User
Pawel
Ja bym tam Nielsenowi nic nie zlecal,bo przy tej oglądalności to on ostatnio coś majstruje.
0 0
odpowiedź
User
podjarany
mam takiego samego pilota jak na zdjęciu, ale super, a te 14tys próby, w proównaniu do ok 300mln ludzi w USA jest rzeczywiście superwiarygodne, poza tym poproszę w końcu Hulu i Disneya w Polsce
0 0
odpowiedź