Sieć hipermarketów przejmuje producenta telewizorów Smart TV
Walmart, amerykańska sieć hipermarketów i supermarketów poinformowała o finalizacji przejęcia producentów telewizorów Vizio. Firma zdecydowała się zainwestować 2,3 mld dol. m.in. w celu rozszerzenia działalności reklamowej.
O tym, że Walmart przejmie Vizio po raz pierwszy informowaliśmy w lutym br. Gigant handlu detalicznego chce wprowadzić na rynek nowe produkty dla reklamodawców, które pozwolą im na kontakt z klientami na dużą skalę. Rozwiązania mają być zintegrowane z usługami Walmart Connect, firmy zajmującej się promocją produktów na witrynach związanych z siecią sklepów i nie tylko, a także w samych placówkach. Koncern po transakcji będzie mógł skuteczniej rywalizować na rynku reklamowym m.in. z Google.
Jak informuje variety.com, Walmart i Vizio formalnie nadal będą oddzielnymi spółkami. Vizio ma kierować w dalszym ciągu William Wang w roli dyrektora generalnego. Ma raportować do Setha Dallaire'a, wiceprezesa wykonawczego i dyrektora ds. rozwoju Walmart. Firma podaje na swoich stronach internetowych, że obsługuje 90 proc. amerykańskich gospodarstw domowych i zatrudnia ponad 2 mln osób w całym kraju. Dzięki przejęciu firmy, słynne hipermarkety i supermarkety będą stanowić bazę do dystrybucji sprzętów Vizio.
Vizio działa od 2002 roku
Firma Vizio została założona w 2002 roku jako dostawca telewizorów HD w przystępnych cenach. Obecnie są one oferowane z systemem operacyjnym SmartCast. Korzysta z niego 19 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o blisko 400 proc. w porównaniu z 2018 roku. Na sprzętach można oglądać niektóre treści za darmo po obejrzeniu reklam.
- Od momentu powstania Vizio naszą misją jest dostarczanie doskonałej technologii i wielokrotnie nagradzanych innowacji. Dziś, dzięki ogromnym zasobom Walmart, będziemy rozwijać naszą działalność związaną z najlepszą rozrywką domową - stwierdził po ogłoszeniu transakcji Wang.
Walmart i Vizio będą musieli zmierzyć się z wieloma rywalami. Najwięcej aplikacji, bo ponad 10 tys. można zainstalować na telewizorach i przystawkach z systemami operacyjnymi od Google. Oprogramowanie Android TV/Google TV jest wykorzystywane na 270 mln urządzeń na całym świecie. To m.in. telewizory Sony, Xiaomi, TCL czy przystawki MiBox, Chromecast z Google TV. Zbliżoną do Android TV/Google TV liczbę urządzeń obsługuje Tizen od Samsunga. Tylko w Polsce takich aktywnych sprzętów w lutym było 3,7 mln. Koncern LG niedawno informował, że jego system WebOS działa na 220 mln urządzeń.
Coraz więcej systemów operacyjnych na Smart TV
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy do tych najpopularniejszych graczy dołączyło kilku kolejnych. W styczniu br. TP Vision, właściciel marki Philips, zawarł strategiczne porozumienie z firmą Titan. To dostawca systemu operacyjnego na telewizory Titan OS. The Trade Desk, jedna z największych firm specjalizujących się w technologiach reklamowych zapowiedziała nowy system operacyjny na potrzeby telewizorów Smart TV. Ma nosić nazwę Ventura, a wsparcie dla projektu deklarują m.in. The Walt Disney Company i Paramount Global.
We wrześniu informowaliśmy, że producenci telewizorów, operatorzy i dostawcy sprzętów wideo do samochodów w 38 krajach Europy mogą już wdrożyć platformę TiVo. Firma Xperi, właściciel tej marki, poinformował o ekspansji swoich rozwiązań na Starym Kontynencie. TiVo może być wykorzystywana m.in. jako system operacyjny do telewizora czy dekodera.
Dołącz do dyskusji: Sieć hipermarketów przejmuje producenta telewizorów Smart TV